Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

StefanN skrev:Jo, dina 18" blir mindre än vad original 16" är. 1.5 cm för att vara exakt.
Hur kommer du fram till det? Varken kalkylatorn eller mina uträkningar kommer fram till det?

Edit: jo fan va trött jag är, nu läste jag fel. Ursäkta du har rätt :P
SupaBeast skrev:pjaar: Just det, det tänkte jag inte på alls. I alla fall så är är resultatet den samma. De nya 18 har något större diameter än de gamla 16.

Jag köpte nya fälgar. Ixion kopior som heter ocean storm.
Ser inte däcket litet ut i hjulhuset med den profilen? Har en kompis som körde med 18" 225/40 som han hade på gamla modellen V70N som han satte på sin nyare V70II. Han tyckte att det blev "extra" mycket luft i hjulhuset trots att det inte skiljer så mycket.
Diplomaten skrev:Själv så kör man med 17" Volvo Original Canopus Exportfälgar och de tar i på min S80(gamla karossen)..väldigt skumt.
Tar de i där fram när du svänger? Vad kör du med för dimension på däcken nu och vet du vilken dimension bilen levererades med när den var ny?
pjaar skrev:
SupaBeast skrev:pjaar: Just det, det tänkte jag inte på alls. I alla fall så är är resultatet den samma. De nya 18 har något större diameter än de gamla 16.

Jag köpte nya fälgar. Ixion kopior som heter ocean storm.
Ser inte däcket litet ut i hjulhuset med den profilen? Har en kompis som körde med 18" 225/40 som han hade på gamla modellen V70N som han satte på sin nyare V70II. Han tyckte att det blev "extra" mycket luft i hjulhuset trots att det inte skiljer så mycket.
Nja, jag vet inte eftersom jag inte har så mycket att jämföra med. Har alltid tidigare kört 16" och då ser 18"are betydligt större ut. Men visst det är en del frihöjd från sidan ser det ut som-

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]