Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

GustavB skrev:Tror att Mwi var lite ironisk!
Kanske lite :D Men jag tycker faktiskt att en bensin/etanol driven bil känns mer premium, det blir tyst och vibrationsfritt. Kör ca, 1200 mil/år i min 2,5FT och ca 3200 mil/år i V70 diesel på tjänsteresor (D2,D3,D4) alltid med automat så lite erfarenhet har jag av dieselns för och nackdelar.
s6025t skrev:
Jessixa skrev:
simonhalmstad skrev:Jag hade aldrig köpt en XC60 utan Sensus körde en My11 D5 R-design begagnad och den kändes inte alls lika bra i inredningen, skramlade och hade dålig känsla i reglage så var inte den 11:a som hade Sensus. Ett snäpp upp i kvaliten men merpriset utifrån vad en utan interiörmodifieringen kostar är det kanske inte värt det, det får man avgöra själv.
Finns Sensus i alla XC60 som står som år 2011 på bilfirmorna? Kanske därför jag hittar många bra 2010:or.
Sensus finns inte i alla 2011 det kom som 2011B bilar tillverkade efter vecka46 2010 har sensus årsmodell 11 började tillverkas vecka 20 så det finns 2011 med o utan sensus
Tittar på en XC60 som är 2011:a tillverkad nov 2010 och ser ut så här. Då måste den kommit tidigt samma månad som de sedan bytte till Sensus? Vad ändrades när man bytte till Sensus? Finns det någon lista någonstans? Ovärt att köpa en precis innan bytet?
Bilagor
Bil förarmiljö.jpeg
Bil förarmiljö.jpeg (55.4 KiB) Visad 1983 gånger
Plus att det är en silk-metal ring runt startknappen. :wink: Och att man behöver inte trycka in nyckel för att få ut den, utan man bara drar ut nyckel.
kenme skrev:Bla så kom funktionen att streama musik via bluetooth med Sensus
Det låter ju trevligt! Hur mkt kan det tänkas vara värt? Tittar på en som måste kommit bara någon vecka innan och kostar nästan 290kkr. Hur blir andrahandsvärdet på en sådan? Hur mkt mer är värt att lägga för att få Sensus?
Jessixa skrev:
kenme skrev:Bla så kom funktionen att streama musik via bluetooth med Sensus
Det låter ju trevligt! Hur mkt kan det tänkas vara värt? Tittar på en som måste kommit bara någon vecka innan och kostar nästan 290kkr. Hur blir andrahandsvärdet på en sådan? Hur mkt mer är värt att lägga för att få Sensus?
Kan väl bara var och en bestämma? Någon kanske tycker det är värt 100' en annan 20'. Så du bestämmer!
Jessixa skrev: Det låter ju trevligt! Hur mkt kan det tänkas vara värt? Tittar på en som måste kommit bara någon vecka innan och kostar nästan 290kkr. Hur blir andrahandsvärdet på en sådan? Hur mkt mer är värt att lägga för att få Sensus?
Det är ytterst svårt att gissa hur andrahandsvärdet kan tänkas bli. När kommer efterträdaren till xc60 och hur kommer den prissättas. Hur står sig svenska kronan och det påverkar också försäljningspriset för Audi, BMW. Kommer bilen anses som miljösvin osv.
Sammanfattningsvis tror jag priset för en volymbil mot den breda medelklassen v70 står sig bättre i längden.

Varför vill du ha en xc60?

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]