- ons 02 apr 2014, 19:48
Hej hå! Har nyligen köpt mig en S80 D5, 2004 årsmodell. Den har gått 36000 mil Ca men är väldigt väl omhändertagen. MEN! Har ett oljud som kommer ifrån kopplingsdelen, låter lite som ett skakande knackande ljud. Men ännu ett MEN! När den är kall så låter de inget, hur mkt man än kopplar med pedalen. Dock när den sedan blivit varm och man stannar och kopplar fritt, (släpper kopplingen) så står den å knackar, klickar på ett underligt sätt. Men även då kan det sluta helt sporadiskt. Som ni ser i filmen (om jag nu lyckas få upp den) så hjälper det om jag varvar upp lite smått, så kan de va tyst några sekunder. Kopplar man så tystnar ljudet med.
Här finns VIDEO:
Känner att det blir väldigt mycket text här nu, men har läst runt lite på olika sidor, och fått fram förslagen att det antingen är dubbelmassesvänghjulet (vilket jag hoppas att det INTE är) Eller urtrampningslagret, vilket vore lindrigt. Någon har även nämnt något om växellådan? Men som sagt så slutar det om man kopplar. Några funderingar, eller någon som varit med om detta? Låt kommentarerna flöda!
Tack på förhand//Joel
Missa för herrans namn inte videon hehe:
Här finns VIDEO:
Känner att det blir väldigt mycket text här nu, men har läst runt lite på olika sidor, och fått fram förslagen att det antingen är dubbelmassesvänghjulet (vilket jag hoppas att det INTE är) Eller urtrampningslagret, vilket vore lindrigt. Någon har även nämnt något om växellådan? Men som sagt så slutar det om man kopplar. Några funderingar, eller någon som varit med om detta? Låt kommentarerna flöda!
Tack på förhand//Joel
Missa för herrans namn inte videon hehe:
- By MickeL62