Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns en knapp på instrumentpanelen på min bil som ibland lyser efter att jag startat bilen, nån som vet vad den har för funktion??
Har kollat i instruktionsboken men det står om alla andra knappar utom den ??:-/ Det gäller min nyinköpta S80 D5 - 08.
Det är den längst ned till vänster, det står ett P samt en pil och nån krumelur till på den.

Bild
Du kan stänga av parkeringshjälpen med den knappen. Den kopplas på automatiskt när du startar bilen nästa gång. Du kan naturligtvis aktivera det själv också hur du vill.
Ett exempel: Bara för några timmar sedan skulle jag skjutsa ett barnbarn och barnets cykel. Cykeln hängde jag på en cykelhållare, dragkulemonterad. Parkeringshjälpen bakåt "ser" även barncyklar i cykelhållaren och varnar ihärdigt om man inte stänger av den.
Rådlös skrev:Du kan stänga av parkeringshjälpen med den knappen. Den kopplas på automatiskt när du startar bilen nästa gång. Du kan naturligtvis aktivera det själv också hur du vill.
Ett exempel: Bara för några timmar sedan skulle jag skjutsa ett barnbarn och barnets cykel. Cykeln hängde jag på en cykelhållare, dragkulemonterad. Parkeringshjälpen bakåt "ser" även barncyklar i cykelhållaren och varnar ihärdigt om man inte stänger av den.
Ok ganska vettig funktion då. Tackar för hjälpen allihop.
börne skrev:Den till höger om parkeringsvarningen kan du använda för att slå dom som sitter där bak i nacken med... :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
svedan skrev:Slå upp "parkeringshjälp" i instruktionsboken. Måste ju finnas.... I min bok är det 3 bra sidor om sensorerna.
Jo det finns slog upp det i registret idag. :-O)

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]