Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Tänkte även på om det finns fjäderbensstag till V40 original? När du ändå vill ha lite bättre väghållning så kan det kanske vara bra.

Både på C30n och V60n sitter det original med sportchassi. På V60n är det även märkt med R-design. Obs det är inga bussningar eller nått på dom stagen.
Användarvisningsbild
av crumpets
Verkar inte finnas till V40(ännu?). Eibach har ju satser med krängningshämmare och stag till många bilar t.ex. men inte denna. Kommer säkert när de fått lite tid på sig om efterfrågan finns :)

Insåg nu också att jag råkat dubbelboka verkstadstiden med tandläkartid. Hur stora är oddsen att en tid man bokade för flera månader sedan ska vara samma dag och timme som en annan helt godtyckligt bokad tid? :|
Användarvisningsbild
av crumpets
Eftersom jag reser bort en månad med start i helgen kändes det lite mer akut att ta den tiden än parkeringshjälpen som jag ändå inte kommer kunna använda :)
Användarvisningsbild
av Skruffel
Kom du någonsin underfund med vad som skulle ersätta den "tomma knappen" på panelen? Verkar ju överlag som att Volvo "alltid" har en tom knapp på sina bilar - oavsett om dem har all tänkbar utrustning eller inte. Är det så även i detta fallen, måntro?
Användarvisningsbild
av crumpets
Nej! Jag har faktiskt letat i manualen efter nån funktion som pekar på den men jag kan inte hitta det, hoppas det är som du gissar för jag hade säkert börjat störa mig om jag visste att det fanns nån feature jag saknade :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Testade idag lite 0-100-tider med torque. OBD-hastigheten avvek 0,4km/h från gps i 100km/h.

Utan ecodrive: 10,4s
Med ecodrive: 10,5s
Ingen skillnad alltså.
Med sportläget: 10,4. Riktigt besviken på prestandan faktiskt. Dock fick jag lite ingrepp från tractioncontrol så jag hoppas att man kommer undan tian i alla fall med 18-tummarna. Trist med en hel sekund från fabriksuppgift dock.
Användarvisningsbild
av crumpets
9,3 lyckades jag pressa ner den till med 18tummarna och en lätt gasning mot broms vid starten. Jag antar att det är så de själva mätt, lite fuskigt.
Fick i alla fall på sommarhjulen till slut :) Ett enormt lyft!
Bild
Bild
Bild
Bild

Det enda trista är ju att den blir hög som en XC60 :( Har spanat lite på eibachs 35mm-sänkfjädrar som ska funka bra med orginaldämparna, men jag har beslutsångest över om jag ska lämna in eller byta själv. Har aldrig bytt fjädrar förut. Det lutar nästan åt att lämna in, men det kostade ju typ ~4-5 papp i montering så det är ju riktigt sura pengar. Men så här hög kan den inte få vara känner jag...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
crumpets skrev: Bild
Över parkeringsradarknappen är en tom knapp, vad är det? :O
Där sitter AWD knappen på V60 plug in hybrid

Bild

/Kalle
Senast redigerad av 1 crumpets, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 31

Ja det där med att borra är inte helt ri[…]

Jag har hört det går att ta bort den fu[…]

230fk går snålt

Vad styr uppfetningen av blandningen då vid […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]