- mån 31 mar 2014, 20:08
#851628
Hallå.
Min V40 2.0T -98 närmar sig 23000 mil och kamremsbyte. Gillar bilen skapligt men det känns orimligt att lägga 6-7000 på en bil som rostar i allt snabbare takt och har ett andrahandsvärde på 5000 spänn! (har iofs just lagt sammanlagt 7000 på ny soppapump och bromscylinder - men det var ju NÖDVÄNDIGT)
Så OM jag helt enkelt struntar i kamremsbyte - hur länge till vågar man hoppas på att remmen håller? Vad är rekordet ni hört talas om och omvänt - vad är den mest kortlivade kamremmen ni stött på?
Den byttes i samband med 12000-mila service som typ var 2006, dvs åtta år sedan. Vågar man åka till Lofoten t&r i sommar eller blir man stående med ventilsallad i fjällvärlden? :-O)
Min V40 2.0T -98 närmar sig 23000 mil och kamremsbyte. Gillar bilen skapligt men det känns orimligt att lägga 6-7000 på en bil som rostar i allt snabbare takt och har ett andrahandsvärde på 5000 spänn! (har iofs just lagt sammanlagt 7000 på ny soppapump och bromscylinder - men det var ju NÖDVÄNDIGT)
Så OM jag helt enkelt struntar i kamremsbyte - hur länge till vågar man hoppas på att remmen håller? Vad är rekordet ni hört talas om och omvänt - vad är den mest kortlivade kamremmen ni stött på?
Den byttes i samband med 12000-mila service som typ var 2006, dvs åtta år sedan. Vågar man åka till Lofoten t&r i sommar eller blir man stående med ventilsallad i fjällvärlden? :-O)
Kör 945 ltt -97, Saab 9-3 Sportcombi -07, Triumph Spitfire MkIII -67, Honda CB650 -80, Suzuki CP80 -92, Vespa PX177 -83, Fjordling 17 HT -67