Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niu
Tjo
För någon veckaseda börja motorn dö när jag körde, Bara till att starta och köra igen. Hände en gång per dag.

Typ en vecka senare dog den 7ggr på 2 mil. Och jag fick vänta 30-60 sec innan den starta igen.

Har läst runt på forumet och såg problemen med bränslepumpsrelä och valde att koppla förbi detta för att testa. och det funkade fin fin.

Åkte och köpte ett nytt relä och allt funkade fint i 2 dagar sen börja det igen fast nu dog den 10ggr i rad och när den väl starta körde jag 3 mil utan några problem. Stanna stängde av bilen. Men sen starta den inte igen. Har nu kopplat förbi bränslepumpsrelät igen och nu fungerar bilen.

Är det nya bränslepumpsrelät trasigt?
Finns det något som kan "äta" upp relät?
Eller är pumpen på väg att ge sig så detta kan ha någon inverkan?
Eller något annat ni kan komma på?

Volvo v70 -99

Med vänlig hälsning Mattias
av 3cl
Hur ser sockeln för reläet ut? Är det lite bränt runt något av stiften? Isof tecken på dålig kontakt=väldigt väldigt varmt så det kan döda reläer. Se till att kontaktytorna är rena och sitter tight runt flatstiften på reläet.
av Kermithboy
Hade liknande problem med min 850 . Glt-97.
Fick ett dåligt relä från Bilia som höll ngn dag. Lämnade tillbax det å köpte ett från Mekonomen, håller än idag flera år senare.
av Kena
Vanligt fel på reläerna är kallödning inne i reläet. Bänd isär det och kolla anslutningarna inne i det. Har du tillgång till en lödkolv så fixar du det själv om du har lite skills....om du har det gamla kvar alltså.
av niu
Provade att sätta tillbaka det nya jag köpte och det har fungerat i en vecka nu men la av idag igen. Det gamla funkar inte alls nu. Har haft isär både det gamla och det nya men kan inte se någon lödning som skulle vart dålig.
av Kena
niu skrev:Provade att sätta tillbaka det nya jag köpte och det har fungerat i en vecka nu men la av idag igen. Det gamla funkar inte alls nu. Har haft isär både det gamla och det nya men kan inte se någon lödning som skulle vart dålig.
Ok, brukar annars vara där flatstiften är lödda på insidan av reläet.
Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?