Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Här kommer lite bilder på de små lapparna vi pratat om tidigare i tråden. Dessutom en bild på hur det blev på min bil.

Tycker det ser mörkare ut på alla andra som hittills postat bilder på sina bilar än det gör på min. Kan det ha att göra med att jag har ljus inredning?

BildBildBildBild
Ljusgenomsläppet kan bero på en väl upplyst lokal, bra kamera samt ljus inredning?
Micce1980 skrev:Till V50

http://www.volvopartshop.com/sun-blinds ... 3561-p.asp
http://www.volvopartshop.com/sun-blinds ... 3560-p.asp

Pris med frakt från England cirka 1040 Kr för 5 rutor.

Nu kliar det i fingrarna :wink: cirka 700 Kr billigare än vad Volvo i Sverige tar. Bäst att höra med min volvohandlare innan och bara för att dubbelkolla deras pris. Handlar gärna av de egentligen.
Svarar mig själv. :lol:

La precis en beställning, 1036 kr slutade det på. Göött!
Slängde ut mina solarplexius idag och satte i solskydden. Mkt. enkla att montera. Ett tips är att använda en vanlig glasspinne vid montering av clipsen på de tre lastrumsrutorna, för att lyfta lite på inredningen.
Blev ett bra resultat, dock tycker jag bakrutans skydd hade lite halvdålig passform.
Det ser tonat ut utifrån till skillnad från solarplexius gråa färg.
mattish skrev:Jag hämtar mina imorgon!

Tänk vad forum gör för vissa tillbehörs/reservdelsförsäljning.

För 10 år sedan var det "ambulansstaget" till 7/940 som sålde slut :P
Haha ja men det är bara kul!! Ja köpte till båda bilarna :lol:

Vad är ett "ambulansstag"? För snar 10 år sedan 14/5 2004 köpte ja min första bil, 21 år gammal. Ja va kär i Volvos femmor. Det blev en 854 Turbo -95. Ja hoppade över 740-stadiet. Fast ja har haft en 744 GL -88 som vinterbil. De va kul som fn!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Du kan kolla om impulsgivaren fungerar med diagnos[…]

det, kolla med volvo om det finns goodwill .[…]

S80 1.6D "fast n furious edt"

Va med om ett jäkla dumpljud ibland på […]

ATF tycker iallafall jag känns väldig[…]