Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EddyMe
Hej alla kunniga!

Hade en lampa som drog tjuvström över natten och tömde batteriet för så jag inte fick igång bilen på morgonen.. Fixade snabbt starthjälp och åkte iväg..såg då direkt att färddatorn varnade för allt i stort sett, bromsar, airbag, larm mm.. Efter en stund slocknade alla förrutom airbagen som lyser hela tiden och bromslampan lyser då och då.. Har försökt ta bort minus-polen från batteriet en stund men utan framgång.. Aldrig haft problem med någon av dessa förrut.. Bilen i fråga är en V70N -01. Några tips på vad som kan ha hänt?? Det har något med batteri-tömmningen att göra i alla fall...
av Droopy
Radera felkoden, den kommer mest troligt inet tilbaka, det där fenomenet är inget ovanligt när man dränerar batteriet, gjorde samma sak på min gamla V70N -02a. Släckte felkoden och saken var biff.

Att lägga av minuspolen raderar inet felkoden.
Urladdade batterier kan ställa till med ett helvete i bilen, jag hade mer eller mindre torsk i batteriet i höstas. & nu i veckan så lästes felkoderna. Ett HELT A4 med koder. Men dem flesta var inte aktiva.
Radera dina koder, kör ett tag & kommer dem inte tillbaka så är det nog grönt. Men passa batteriet.
av EddyMe
Måste man ha instrument för att radera felkoder eller går det på annat sätt.. Om inte, finns det någon forumanvändare som bor i Örebro och kan hjälpa till med o släcka dessa?

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]