- sön 30 mar 2014, 13:13
Jag gillar polestar bilarna grymt mycket. Det var ju en på femmans växel som provade en sån han var helt chockad efter en åktur.
Moderator: Moderatorer
joel80 skrev:Ger inte en V60 D6 hybrid en bättre bil för typ samma peng? Skiljer inte mkt i 0-100 där väl.. D6:an har även fått bättre tid än uppgiven i tester i samband med recensioner. :)Ja alltså det är ingen mjukvaruuppdaterad T6 som det gäller utan en riktigt Polestar variant!
joel80 skrev:När det gäller utrustning så är väl D6an rätt full den också?Det var enbart första årsmodellen som kom i fullsmetat utförande, och då endast i Electric Silver och med en viss fälg. Nu kan du mer eller mindre välja och vraka och speca hur du vill.
Linqid skrev:D6:an kommer normalt som momentum för 526.000:- om du sedan laddar den med allt så hamnar du på ca. 650.000:-, precis som för Polestar modellen, men även om du har rätt i att D6 är snabbare än vad Volvo uppger i 0 - 100 km/h (Volvo uppgår 6,1 sek, i de flesta tester hamnar de runt 5,9 sek) så är det fortfarande en bra bit ner till de 4,9 sek som anges för Polestar. Dessutom så är D6:an bara rejält snabb upp till ca. 130 km/h därefter är den en vanlig D5:a med 215 hk och 300 kg extra, så där går den långsammare än en D5:a. Synd att Volvo bara hade råd och plats för en växel till elmotorn (Detsamma gäller dock för Tesla model S också, som med drygt 400 hk "bara" har en toppfart på 215 km/tim).joel80 skrev:När det gäller utrustning så är väl D6an rätt full den också?Det var enbart första årsmodellen som kom i fullsmetat utförande, och då endast i Electric Silver och med en viss fälg. Nu kan du mer eller mindre välja och vraka och speca hur du vill.
Perra83 skrev:D6 skulle egentligen passa mig bra. När jag använder bilen så är det inom en radie på en mil. Visst åker jag längre än så men inte ens varje vecka. Så ja skulle lätt klara mig på enbart eldrift även de flesta föräldrar som skjutsar på sina barn men de har inte råd med en PIH.Visserligen kraftigt utanför tråden, men tror det kan vara av intresse.
T6 Polestar är så jäkla rå! Ska bli kul att få se någon på riktigt och gärna få höra på en riktig acceleration!