Nåja, får väl iaf uppdatera med att bilen ligger fortfarande ute på blocket.
Men jag använder den dagligen, och den har fått för sig att gå kasst såfort den blir varm. Misstänker kallstartsgrejen på förgasarn. Ska nog plocka isär förgasarn å se hur bra den mår.
Sen om jag får för mig att behålla den lite längre så kommer nog ett brytarlöst tändsystem landa i fördelarn. Troligtvis ett Ignitor. Bara för att slippa brytare och kondingar å sånt som kan krångla.
Har även upptäkt att alla dörr-rutor har lossnat från skenorna. Frågan är väl om det är värt att skaffa nya eller om man bara kan göra en raggarlösning och limma skiten.
Sen bör nog framrutan limmas om då den har "halkat" ner efter många ensamma dagar i solen. Det bör jag nog fixa innan bilen får en annan färg.
Och inte nog med det så har jag märkt att ena skärmkantsbytet bak är fuskat så måste på med svetsen på innerskärmen och framkant av baljan.
I övrigt så lirar det rätt fint

Dock är det alltid några sånnadär jobbiga småfel som man aldrig orkar göra något åt.
Som typ att både tankmätaren och tempmätaren lever sitt egna liv, där är det iaf spänningsregulatorn som lever rövare. Ska iofs fixa det med lite modernare prylar.
Sen att blinkersindikatorlamporna i instrumentet bara blinkar en gång när man använder blinkers är rätt jobbigt, man kan ju inte se om man glömt blinkersen på.
Och påtal om tempmätarn så är det rätt farligt att köra utan då man inte har nån koll på hur varm den blir. Så håller på att installera en feltemamätare för det ändamålet.
Sen skulle den behövas en spolning av hela kylsystemet, då jag misstänker att det är något mindre stopp någonstans. Får lite dålig värme. Och somsagt, vet ju inte hur varm den blir.
Nu vet ni lite om hur det går just nu..
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!