Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ChristerK
Hej Har köpt en Volvo 855 T5R Grön import, det jag söker är. Hur många finns det i trafik i Sverige idag? Hur är värdet för en olivgrön T5R? Tänkte lacka om min bil, vad behöver man tänka på, behålla orginallack eller byta helt? Har kollat att Volvo tillverkade 500 gröna Volvo T5R.

// Christer K
Senast redigerad av 1 ChristerK, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
850T5 ligger inte speciellt högt i pris, såvida det inte är en R. I bästa fall om den är i bra skick kan du kanske få 15k för den, men snittet ligger runt 9-10k sist jag kikade.
Färgen har nog ingen betydelse, iaf inte grön... Vet inte vart du fått 500 ifrån, men jag tycker gröna T5or växer på träd. :roll:
Men och andra sidan är det skillnad på grön och grön... Finns många olika nyanser av grön...
av VolvoÄgarn
Lucif3r skrev:850T5 ligger inte speciellt högt i pris, såvida det inte är en R. I bästa fall om den är i bra skick kan du kanske få 15k för den, men snittet ligger runt 9-10k sist jag kikade.
Färgen har nog ingen betydelse, iaf inte grön... Vet inte vart du fått 500 ifrån, men jag tycker gröna T5or växer på träd. :roll:
Men och andra sidan är det skillnad på grön och grön... Finns många olika nyanser av grön...
Nu blandar du ju ihop vanliga Turbo(T5:or) med T-5R. :!:

Såhär skriver wikipedia om T-5R; 1995 toppades programmet av 850 T-5R, populärt kallad T-Gul efter den speciella gula färgen. Volvo begränsar upplagan till 2 500 bilar, men efterfrågan är mycket större och det tillverkades 1975 Gula, 3025 Svarta och 500 gröna. Motorn trimmades till 240 hk.

Om du vill behålla värdet på din T-5R eller göra så att den börjar öka i värde så får du nog se till att hålla den så original som möjligt och om du ska lacka om den ska du självklart lacka den i den gröna fägen som den är nu.

EDIT: Jaha, ser nu att TS har ändrat rubriken. :oops:
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja ser inget jätte värde i dom här bilarna. En hellack kostar mer än va bilen är värd. Det går åt en del nya lister och clips och det drar iväg väldigt mycket.
Med ny lack vill man inte montera tillbaka gamla strålkastare och blinkers och en grill full i stenskott mm. Repiga rutor till en ny lack nej tack.

Gör man allt rätt och för att det är kul så varför inte.

Ja skulle annars ha satsat på S70R saffran eller en annan mer unik Volvo.
av VolvoÄgarn
Perra83 skrev:Ja ser inget jätte värde i dom här bilarna. En hellack kostar mer än va bilen är värd. Det går åt en del nya lister och clips och det drar iväg väldigt mycket.
Med ny lack vill man inte montera tillbaka gamla strålkastare och blinkers och en grill full i stenskott mm. Repiga rutor till en ny lack nej tack.

Gör man allt rätt och för att det är kul så varför inte.

Ja skulle annars ha satsat på S70R saffran eller en annan mer unik Volvo.
Jag ser dessa äldre Volvos som mycket mer värdefulla än dagens skräp som rullar av bandet, men det är jag det...
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw