Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag får inte lås min turbo. Först så tog jag i turbon och skulle dra ut den, men något satt fast. Då hissade jag upp bilen och då såg jag en rör som sitter fast i turbon med 2 stycken insexbultar. Röret går vidare sedan till blocket.

Problemet är att jag kommer inte åt dessa bultar. En kommer jag åt ganska bra, men den andra är bara att glömma. Den sitter bakom röret och det finns inga andra vägar att komma dit med någon insexnyckel. Absolut att glömma.

Men är det inte så att det är en presspassning på detta rör, dvs man kan enkelt dra ut den från blocket?
Har ni några förslag?
Lucif3r skrev:Röret sitter fast i några andra rör med en eller 2 skruvar. Det måste lossas, sen kan man dra upp röret.
Förövrigt är det inga större problem att lossa röret om man använder någorlunda vettiga verktyg, och inte en sats insexnycklar för 10kr.
Jag har lossat exakt alla rör som sitter fast med en stor 14's bultskalle. Dessa sitter på turbon. Dom är lossade.
Så man ska bara dra upp röret som jag anade? :)

Jag använder riktiga verktyg från Belzer osv.

Problemet är att den insexbulten vi ser nu är placerad sne och det blir svårt att skruva loss den. Men jag har verktyg att göra det. Lite svårt att ligga under bilen och göra det. Den andra insexbulten ser vi inte...för det är för trångt att skruva bort/dit den.
Bild
"Limp home mode" ?

Om den har adm så måste det väl v[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]