Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MångaVOLVO skrev:Jo måste säga en sak till. Ljudet i stereon är magnifikt. Har aldrig haft så bra ljud. (W) :D
Har du Premium sound?

/Bo
Har nu kört 300 mil senaste månaden med D4 automat och det mesta är bra, men jag tycker att stolsvärmen och bakrutedefrostern tar för lång tid att bli varm. I xc70n som numera är shoppingvagnen så behövde jag stänga av stolsvärmen på min vanliga 10 minuters tur till tåget, men i v60 hinner knappt värmen kännas innan jag är framme. Rattvärmen kommer direkt.
Är det bara min bil eller kan det vara ett sätt att minska belastning på generatorn och på så sätt minska bränsleförbrukningen, som för övrigt ligger på stadiga 0,58 vid rask långkörning med sommardäck.
Bo

Vet inte om jag har. Jag har summon och BEII.
Då är det troligtvis det uppgraderade high performance med 4x50w förstärkare istället för 4x40.
paso skrev:Har nu kört 300 mil senaste månaden med D4 automat och det mesta är bra, men jag tycker att stolsvärmen och bakrutedefrostern tar för lång tid att bli varm. I xc70n som numera är shoppingvagnen så behövde jag stänga av stolsvärmen på min vanliga 10 minuters tur till tåget, men i v60 hinner knappt värmen kännas innan jag är framme. Rattvärmen kommer direkt.
Är det bara min bil eller kan det vara ett sätt att minska belastning på generatorn och på så sätt minska bränsleförbrukningen, som för övrigt ligger på stadiga 0,58 vid rask långkörning med sommardäck.
Har också reagerat på att stolsvärmen tar lite längre tid på sig.
Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]