Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henka1
Någon som köpt länkarmar från V-parts?

Mejlade V-parts och fått info att dom håller god kvalite och inte haft några reklamationerkring dessa.
Det fanns dock förr länkarmar med polyuretanbussningar som inte höll måttet men dessa finns ej med i sortimentet längre.

Håller onekligen ett bra pris. 895 kr per sida till S80.
av baztubox
köpte deras länkarmar med polybussningar och dom var skit höll inte ens 10mil!!

V-parts löste det på 2 dagar.
Men fick nya länkarmar med deras bussningar och dom har åkt med på bilen 10.000Mil ! nu och fortfarande inga problem eller sprickor.

Så jag kan starkt rekommendera V-parts länkarmar dom har grym support också.
av linx
Sist jag kollade, läs förra veckan, fanns det länkarmar med förstärkta bussningar till V70n iaf. Är just i tagen att köpa nya armar och har just tittat på dessa ovan nämnda från Vparts. Jag hoppas att dom håller...
Användarvisningsbild
av sthlm
linx skrev:Sist jag kollade, läs förra veckan, fanns det länkarmar med förstärkta bussningar till V70n iaf. Är just i tagen att köpa nya armar och har just tittat på dessa ovan nämnda från Vparts. Jag hoppas att dom håller...
Är det poluretan eller gummibussningar du menar med förstärkta?
Jag har bara hittat de förstärkta (med gummibussning) i Tyska och Engelska webshoppar. Dom brukar benämnas "Taxi" där.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
HA, inga reklamationer... Bullshit.

Jag satte på två stycken nya länkarmar av standardvarianten från v-parts och den ena pajade efter 700mil. Bakre bussningen kollapsade fullständigt. Efter att ha satt tillbaka den gamla och kört några hundra mil till bytte jag båda och då var den andra på väg att ge sig också. Skräp mao. Köpte istället armar från mekanika och dom har gått ett par tusen mil nu
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Haft samma problem som ni andra med polyuretanskiten som även skruvat sålde. Fick deras egna som gått nu några tusen mil. Håller än och bra inga torrsprickor eller annat.

Det där med fotsensor är helt värde[…]

flexifuel som nästan dör

nej spolarna ej bytta. har redan stiften s&ari[…]

Köpråd S60

Din S60 är ju knappt inkörd. Varför[…]

Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]