Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swed
Tänkte starta en liten omröstning om det minst använda tillbehöret!
Ska bli kul att se vilket tillbehör som får den "hedersvärda" utnämningen...

Mitt eget val faller tveklöst på elektriskt fällbara nackstöd, har använt mina en gång, för att prova!
Användarvisningsbild
av swed
WSAB skrev:För mig är det dimljusen och dimbakljuset. Dimbakljuset har jag aldrig använt på nån bil jag haft, mer än kollat att det fungerar!
Där håller jag med,
riktigt irriterande med folk som kör med dom på, avsiktligt eller av okunskap/dålig koll.

Dom ska användas vid starkt nedsatt sikt, dvs när man har svårt att se/upptäcka bilen framför, och hur ofta är det det.
Dimljusen fram kommer upp som det mest meningslösa för mig.

Dimljusen bak används ibland. De är faktiskt riktigt bra att ha när det är snörök. Vintertid, kallt och snöfall gör att snön yr rejält. Det är inte ovanligt med olyckor när man blir påkörd bakifrån. Då är bakre dimljuset bra. Och det uppfattas inte som speciellt starkt under dessa förhållandena.
CD-växlare... Hallå det är 2014 nu.
Kompass i backspegeln.
Användarvisningsbild
av swed
AsfaltRacer skrev:Kompass i backspegeln.
Kan hålla med,
men det är i alla fall en kul grej...
swed skrev:
AsfaltRacer skrev:Kompass i backspegeln.
Kan hålla med,
men det är i alla fall en kul grej...
+1 på kompassen. Vad ska man ha det till? Har Volvo sett på för många actionfilmer kanske, "-Dial 911- I´m being chased by a maniac on highway 96 and going eemm lets see, North" :D

Glasögonhållaren som ersätter handtaget känns sådär nödvändig, iaf i V50, har inga solglasögon som får plats där så har några pennor nära till hands där istället. :)
Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]