Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andrelarse
Hej det är så att jag har en v70 -11 och jag var inne på volvo och ville ha Isofixfäste i passagerar stolen fram, men fick till svar att det finns inget sådant fäste för eftermontering i min bil. Men det fanns som tillval när den beställdes ny!
Någon som har lite erfarenhet av detta?
av pergrein
Klart det finns. Du har art.nr i denna beskrivning nedan.

Monteringsanvisning:http://accessories.volvocars.com/Access ... (08-)_2011

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av andrelarse
Tack då får jag väl knalla tillbaka och beställa fästet. jag fällde fram min stol och monteringshålen är där, så jag förstår inte varför dom säger att det inte finns? tack för svaret Per
av Lövet
De säger dem antagligen för att de inte vill att de ska monteras i bilar utan avstängninsbar airbag fram.
Användarvisningsbild
av andrelarse
Jag har ringt runt till typ 10 volvohandlare och fästet har utgått och går därmed inte längre att beställa. ringde även JB bildemontering i Jönköping som ska vara jättestora på nyare Volvobilar och dom hade inte heller några.... :cry:
SÅ om det finns någon vänlig själ här som inte längre behöver sitt fäste så köper jag det gärna.
av pergrein
Ojdå, så dom har utgått. Jag har bara en och den ska jag nog ha kvar ett tag till utifall det blir att använda.
Dom var ju dyra vill jag minnas låg nog på en 500kr tror jag. Nu får man minst pengarna tillbaka :lol:

Med vänlig hälsning
Per
av ThunderAce
Verkar vara samma artikel upp till 2008 och om du har samma stol som en 2008 så borde du kunna ringa till jönköpingsbilskrot och höra om de har till den årsmodellen så kan du prova, man brukar kunna lämna tillbaka grejer om den inte passar. Samma fäste verkar sitta bak i stolen om jag läst rätt på senaste länken ovan

eller har jag fel......
Användarvisningsbild
av andrelarse
Jippi! :D jag fick tag I ett fäste ifrån Volvopartshop.com. Dom skickar det ifrån England för 650kr med frakt.
av ThunderAce
Suveränt, länka ifall fästet kommer komma till användning i framtiden
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]