- ons 26 mar 2014, 19:05
Om det är den där 25000-milaren som varningsflaggar för automatlådan så skulle jag inte ens gå i närheten av den. Hade jag av någon anledning ändå tvingats köpa den så hade jag budgeterat med att byta hela automatlådan för kanske 50000:- eftersom jag vill gardera mig mot att det inte bara räcker med sköljning och B4-locket. Och då hade jag ändå velat ha den till fyndpris. Kort sagt så hade jag velat ha pengar för att ta emot den. Alternativet hade vart att köpa den efter att den renoverats på ett fullgott sätt med dokumentation som bevisar detta.
xerent skrev:Tack för svar! Tja, tankegången var väl 1. Pruta som fan 2. Spola lådan och kanske byta B4-locket 3. Kalasbra bil billigt. Men det finns som du säger inga garantier för att lådan blir bättre av att spolas.Rent spontant - nej. Men... det är för att det inte är jag som kört den. Min egen köpte jag vid 6500 mil och den har rullat 17700 mil nu. Jag vet allt om min egen bil och därför tvekar jag inte en sekund att köra den till 25000 mil. Jag känner igen vartenda litet klong, varje litet knäpp och varje liten variation i startmotorns snurrande. Jag vet att jag har en bra bil och har haft väldigt lite problem med den. Det vet ingen annan. Däremot vet jag att andra gärna vill få mig att tro att deras bil är lika bra eftersom de vill att jag köper den. Att köpa någon annans bil som kört så långt är mig helt främmande men jag antar att vi rör oss i olika prisklasser och har olika kriterier när vi köper bil.
Generellt, skulle ni våga köpa en fullservad 2.4T automat som gått cirka 25k mil ? Jag antar att man noga bör kolla utifall lådan har blivit spolad utöver service isf... (samt förstås att bakdäcken är lika slitna på båda sidorna då, som indikator på viskoskopplingens hälsa).
Om det är den där 25000-milaren som varningsflaggar för automatlådan så skulle jag inte ens gå i närheten av den. Hade jag av någon anledning ändå tvingats köpa den så hade jag budgeterat med att byta hela automatlådan för kanske 50000:- eftersom jag vill gardera mig mot att det inte bara räcker med sköljning och B4-locket. Och då hade jag ändå velat ha den till fyndpris. Kort sagt så hade jag velat ha pengar för att ta emot den. Alternativet hade vart att köpa den efter att den renoverats på ett fullgott sätt med dokumentation som bevisar detta.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"

- By MickeL62