- ons 26 mar 2014, 23:56
Edit: Jag har nu bytt partikelfiltret och lägger upp bilder och information om hur jag gick tillväga på nästa sida. Därför ändrar jag rubriken och lägger till lite text i detta första inlägg. Infon ligger på sida 2 i denna tråd. Från början startades tråden för att få hjälp om bytet men har nu kompletterats med info från mitt byte.
Hej!
Har läst i detta forum sen en tid tillbaka men det är första gången jag skriver något själv.
Det är nämligen så att jag har en v50 2.0D årsmodell 07 men tillverkat 06.
Har beställt hem ett partikelfilter och tänkte byta den själv.
Men jag får bara hem själva filtret och inga skruvar eller något annat.
Eftersom skruvarna då funnits där sen början tänkte jag att det är bäst att de byts ut för de ser ju inte så fräscha ut precis.
Samtidigt kan jag då göra det enkelt för mig och bara kapa av skruvarna istället för att behöva kämpa med dem.
Men då undrar jag om någon har koll på om det ska vara några speciella skruvar och om man kan skaffa dessa någon annanstans
förutom på volvo. Varken adcenter eller mekonomen verkar veta specifikationer om skruvarna och kan därför inte hänvisa till
några om jag inte går dit med dem.
Tänkte även kolla om det behövs något som läggs mellan filter och rör?
Har sökt runt lite efter denna information men det verkar som folks mest diskuterar själva bytet alternativ kostnaderna,
men jag har inte lyckats hittat något angående skruvarna.
Hej!
Har läst i detta forum sen en tid tillbaka men det är första gången jag skriver något själv.
Det är nämligen så att jag har en v50 2.0D årsmodell 07 men tillverkat 06.
Har beställt hem ett partikelfilter och tänkte byta den själv.
Men jag får bara hem själva filtret och inga skruvar eller något annat.
Eftersom skruvarna då funnits där sen början tänkte jag att det är bäst att de byts ut för de ser ju inte så fräscha ut precis.
Samtidigt kan jag då göra det enkelt för mig och bara kapa av skruvarna istället för att behöva kämpa med dem.
Men då undrar jag om någon har koll på om det ska vara några speciella skruvar och om man kan skaffa dessa någon annanstans
förutom på volvo. Varken adcenter eller mekonomen verkar veta specifikationer om skruvarna och kan därför inte hänvisa till
några om jag inte går dit med dem.
Tänkte även kolla om det behövs något som läggs mellan filter och rör?
Har sökt runt lite efter denna information men det verkar som folks mest diskuterar själva bytet alternativ kostnaderna,
men jag har inte lyckats hittat något angående skruvarna.
Senast redigerad av 5 Dilav, redigerad totalt 0 gång.