...

Moderator: Moderatorer

Önskar att jag kunde..
Efter en tvätt (VÄLDIGT lerig bil) tändes ABS-lampan och nåt mer, kommer inte ihåg vad, och bilen kändes fyrhjulsdriven och jag tyckte det var svårt att styra. Jag fick liksom styra dubbelt så mycket som innan, därför tänkte jag på diffbroms. Eller spärr, rent av. Jag kunde dock hjälpa styrningen genom att gasa.
Vinter, snö och halt var det, och skitkul! Dagen efter funkade tyvärr ABS igen :(

Nån annan som kan förklara hur Haldex funkar i sådana här fall?
Joel vad jobbar du med egentligen? Du verkar ju flänga runt hela stan (sthlm). I många sekvenser kör du runt i mitt närområde (bromma/sundbyberg/solna) också. Är det för att du kommer den vägen från Gävle (?)? Det är skoj att se de sekvenserna! En gång såg jag en likadan V70 som min fast med svarta spegelkåpor på Ulvsundavägen. Kan ge mig fan på att det var du! Jag låg först två bilar framför i högerfil och sedan brassade du förbi i gräddfilen:)
Jobbar mycket med tv och video.. Mycket webbsändningar och sånt. Jobbar återkommande på på Stadshuset, Landstinget och lite andra kunder runtom i stan. Även ute i Sollentuna. Haft några gigg i just Solna senaste veckorna också och är just nu i London på jobb... dock kör jag inget här, alla är ju helt galna och kör på fel sida. :) Försökte sätta mig på förarplats när jag tog taxi och håller på att bli överkörd vid varenda övergångsställe då jag kollar åt fel håll!
Haha.. Jag har varit och farit ett par gånger på Ulvsundavägen under senaste månaden. Fast om du med gräddfilen menar typ bussfil eller annan "fuskfil" var det inte jag. :) Vänsterfilen kan jag dock ta till ibland.. just 70-sträckor som ser ut som motorvägar (tvåfiliga och utan gångtrafikanter eller andra oskyddade trafikanter intill) är det ibland svårt att hålla hastigheten på.. På motorvägar och i stan brukar jag vara duktigare. :)
Efter att denna verkar ha fått väldigt mycket uppmärksamhet på kort tid så måste jag nog dela med mig, sorry Joel, men liiite on topic är det allt! :wink:

[youtube]3XqZoaWKv2k[/youtube]
Haha filmaren är ju huuur nöjd som helst :wink:
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 356

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]