...

Moderator: Moderatorer

Den här gången kändes det inte som någon fara, jag såg ändå framåt o så.. men tidigare i vinter passerade jag, och en massa andra bilar framför mig, en plog när det snöade och var flera minusgrader, vilket gjorde att det yrde snö ordentligt. Precis när man körde om såg man inte ens en meter framför huven. Då är nog kanske frågan om det är speciellt säkert... Men det bär emot att ligga efter en plog i 3-4 mil i 45-50km/h.
Och, måste ju tillägga, i ett tidigare klipp när 740n (eller vad det nu var) sladdade runt i snön vid sidan av vägen... Det är ju själve fan att de slutade med bakhjulsdrift! :D
Där håller jag inte med dig. Visst, det är (var) kul att "sladda runt" men nog är framhjulsdrift bättre. Jag tänkte när jag i min taxirörelse köpte min första framhjulsdrivna Volvo 1999 att detta kommer aldrig bli bra. Men den tanken gick fort över. Är jag tråkig nu :?:
SvenB, din rationella hjärnhalva har tagit över från den känslosamma. ;)
Känslan i "kurvorna" med bakhjulsdrift är något jag kan sakna enormt. Men framhjulsdrift är ju kanske lite mer praktiskt.. :)
joel80 skrev:SvenB, din rationella hjärnhalva har tagit över från den känslosamma. ;)
Känslan i "kurvorna" med bakhjulsdrift är något jag kan sakna enormt. Men framhjulsdrift är ju kanske lite mer praktiskt.. :)
Jag påstår inte att du har fel :D :-)-)
joel80 skrev:SvenB, din rationella hjärnhalva har tagit över från den känslosamma. ;)
Det var för att jag saknade bakhjulsdriften på min för länge sedan pensionerade trimmade 240GLT som jag bestämde mig att för den här gången välja fyrjhulsdrivet.
taxi skrev:Går bra med Haldex också, ryck säkringen till ABS så blir det diffbromsad konstant fyrhjulsdrift :D
(Jag provade med V70 -04 AWD).
Det där får du gärna utveckla lite... Vad är det som händer och hur funkar det?
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 356
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]