Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allihopa, min första tråd handlar om min inkompetens. Är egentligen riktigt skadad och har absolut noll förståelse för saker och ting, skratta hur mycket ni vill men jag är bara ärlig.

Har i en vecka nu försökt "studera" om hur man installerar xenon på det säkra sättet genom att använda mig av detta reläkitet:
http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/ka ... ampor.html
Det finns en skiss om hur det ska installeras, så som jag förstår det:

1. Ta ström (+) bakom luftburken (eftersom batteriet sitter bak på s80 är det inget alternativ)
2. Var hel*ete kopplar jag in (-) kabeln?
3. Jag antar att relät inte kopplas in någonstans utan hänger "fritt" vilket får gömmas snyggt i motorrumet.
4. Att koppla in ballasterna är inga problem.
5. Till vänster på bilden står det "Anslutes till halogenlampans pluskabel" Vilken är detta? och varför finns det både en (+) och en (-), skall båda kopplas in till halogenlampans pluskabel, som jag inte ens förstår vilken det är!

Har läst och hittat så många olika sätt, men begriper mig inte på elektronik, vissa på forumet hävdar att bilen har ett eget draget system för extraljus, dock som jag förstått det måste jag ha en knapp på insidan. Det vill jag inte. Vill kunna koppla in det säkert, men att det ska fungera när jag slår på helljusen, som för övrigt är 55W fast start. Kan någon vänlig själ förklara hur jag säkert installerar xenonsetet?

Tack som fan på förhand!
Mät dig fram till vilken som är plus. Har du inte en multimeter så köp en, dom kostar inte mycket.
Jord (minuskabel) kan du koppla till jordpunkten strax bredvid pluspolen som du själv nämnde.

Vad är det för bil förresten? Du skriver inte det.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&aum[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]

Tröskelbelysning XC60

Jag har fixat på min. Du sätter ett 100[…]