Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Simon jag förstår inte att vad sensus har med inredningskvalitet att göra? Det är t.ex. samma dörrsidor på en med och en utan sensus. Jag tror du har snöat in dig på några få exemplar som varit på ett visst sätt. Det som skiljer är knappuppsättningen på mittkonsolen och avsaknaden av en liten skärm?

Däremot känns sensus modernare, men också bökigare än den tidigare. Sensus är ju inte helt lättnavigerat när man kör, till skillnad mot den tidigare lösningen med raka menyer, mer funktioner i rullhjulet och lösa knappar.
Jag tycker bilarna känns mer ihopskruvade på dom bilarna som har sensus, sen är det ju minimala inredningsändringar som kom då också.

Sensus:
Bild
Ja det finns sämre versioner av XC60, alla XC60 som har ett "D" i modellbeteckningen brukar ha kraftiga vibrationer och taskig prestanda. Köper du en med T6 eller 3,2 på bakluckan så slipper du mycket problem.
simonhalmstad skrev:Jag hade aldrig köpt en XC60 utan Sensus körde en My11 D5 R-design begagnad och den kändes inte alls lika bra i inredningen, skramlade och hade dålig känsla i reglage så var inte den 11:a som hade Sensus. Ett snäpp upp i kvaliten men merpriset utifrån vad en utan interiörmodifieringen kostar är det kanske inte värt det, det får man avgöra själv.
Finns Sensus i alla XC60 som står som år 2011 på bilfirmorna? Kanske därför jag hittar många bra 2010:or.
Mwi skrev:Ja det finns sämre versioner av XC60, alla XC60 som har ett "D" i modellbeteckningen brukar ha kraftiga vibrationer och taskig prestanda. Köper du en med T6 eller 3,2 på bakluckan så slipper du mycket problem.
Nu kan jag vara helt ute och cykla, men är inte D alla diselbilarna och T bensinarna? Är det bättre kvalitet på bensinarna och i så fall, vet någon varför det är så?
Jessixa skrev:
Mwi skrev:Ja det finns sämre versioner av XC60, alla XC60 som har ett "D" i modellbeteckningen brukar ha kraftiga vibrationer och taskig prestanda. Köper du en med T6 eller 3,2 på bakluckan så slipper du mycket problem.
Nu kan jag vara helt ute och cykla, men är inte D alla diselbilarna och T bensinarna? Är det bättre kvalitet på bensinarna och i så fall, vet någon varför det är så?
Tror att Mwi var lite ironisk!
Mwi har ju bensinbil själv. Det är nog det där med bensin/diesel, man håller på det man själv valt i stor utsträckning. :)
SvenB skrev:Mwi har ju bensinbil själv. Det är nog det där med bensin/diesel, man håller på det man själv valt i stor utsträckning. :)
Eller så väljer man det man tror på, beroende på hur man ser det....
Jovisst väljer man en bil man tror på. Jag skulle i alla fall inte göra annat. Förra gången valde jag en FFV bil, för jag trodde att myndigheterna menade att vi skulle sträva mot att bli fossiloberoende. Jag märkte efter en tid att man gick ifrån den uppfattningen och tog bort "morötterna". Så denna gång blev det en diesel. :|
Jessixa skrev:
simonhalmstad skrev:Jag hade aldrig köpt en XC60 utan Sensus körde en My11 D5 R-design begagnad och den kändes inte alls lika bra i inredningen, skramlade och hade dålig känsla i reglage så var inte den 11:a som hade Sensus. Ett snäpp upp i kvaliten men merpriset utifrån vad en utan interiörmodifieringen kostar är det kanske inte värt det, det får man avgöra själv.
Finns Sensus i alla XC60 som står som år 2011 på bilfirmorna? Kanske därför jag hittar många bra 2010:or.
Sensus finns inte i alla 2011 det kom som 2011B bilar tillverkade efter vecka46 2010 har sensus årsmodell 11 började tillverkas vecka 20 så det finns 2011 med o utan sensus
Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]