- tis 25 mar 2014, 20:47
Ta ej illa upp.
Jag håller på med andra bilar också och inte bara denna.
Jag har inte fått mitt elschema än så jag vet inte. Jag trodde detta fel är ett enkelt fel. Det är det säkert också...men vart är frågan.
När det hände så var det väldigt slaskigt och blötsnö ute. Jag fick verkligen kämpa för att komma upp på gården med bilen. Dagen efter så lös både SRS lampan och motorelektroniklampan. SRS lampan har jag släkt, samt ändrat rattens position en kugg.
*pettson* skrev:Du har missuppfattat vad en expert är..Det var bara ett citat från en moderator på garaget som jag tog det ifrån.
En expert har lärt sej vad han INTE letar efter. På så sätt letar han aldrig på måfå.
Jag är ingen expert på alla bilar o alla områden, jag lär mej varje dag och hoppas jag gör så till jag dör. En sak lär man sej tidigt som mekaniker om man är seriös. Man utgår ifrån fakta och letar fel. Har man ett irriterande fel så måste man läsa in sej på vad som är normalt för att kunna peka ut vad som är ett problem.
Men..
Ur kaos kommer inget gott i det här fallet.
Vi tar ett exempel: elschemat till fläkten du nämner. Bra med ett schema, men när ska fläkten gå? Under vilka förutsättningar? Det avgör ju om den gjort sitt jobb eller om den är felaktig. INNAN schemat kommer till nytta.
Förstår du problemet?
Så jag säger det igen, ska du felsöka: skaffa full information och lär dej den.
vi tar ett

Jag håller på med andra bilar också och inte bara denna.
Jag har inte fått mitt elschema än så jag vet inte. Jag trodde detta fel är ett enkelt fel. Det är det säkert också...men vart är frågan.
När det hände så var det väldigt slaskigt och blötsnö ute. Jag fick verkligen kämpa för att komma upp på gården med bilen. Dagen efter så lös både SRS lampan och motorelektroniklampan. SRS lampan har jag släkt, samt ändrat rattens position en kugg.
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.