Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jock80
Vad innebär egentligen vulksläpp på de främre bärarmsbussningarna? Är de något som behöver åtgärdas direkt eller hur allvarligt är det?

//J
Användarvisningsbild
av P210
Innebär att gummit i den här typen av bussning håller på att släppa ifrån metallröret den är vulkad (~limmad) mot.
Lossnar det helt låter det illa....
Bild

Sitter i framvagnen på många modeller, nr 4 på den här sprängskissen
Bild
av ztaffans
Är det ett fel du har?
Är ganska säker på att det isåfall är den främre bussningen i bakvagnen. Ett inte allt för ovanligt fel på V70'n.
av Jock80
ztaffans skrev:Är det ett fel du har?
Är ganska säker på att det isåfall är den främre bussningen i bakvagnen. Ett inte allt för ovanligt fel på V70'n.
Precis, detta stod som anmärkning på senaste serviceprotokollet.. Är detta något jag bör åtgärda direkt och är det något man kan byta på egen hand eller bör jag lämna in bilen? Är det dyrt?
ztaffans skrev:Är det ett fel du har?
av AndS
Ja, blev stor skillnad i bilens uppträdande på vägen. I takt med att den försämras blir du också van vid att den uppträder annorlunda, den blir instabil men du blir van att sitta och småratta.
Efter vi bytt våra efter 13000 mil den helt annorlunda, man behövde inte längre sitta och små justera i kurvor och även stabilare på rak väg där den måste använda fjädringen.
Du ska även se till att få en fyrhjulsinställning efter bytet.
Så jag hade gjort det alla dagar i veckan, blev mycket bättre på vägen och värt varje krona. Har skrivit om det i en annan tråd.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]