Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maca
Hej,

Lyckades på något sätt slita av övre infästningen till handtaget på insidan i förardörren , går denna plastdetalj att byta löst eller blir det till att byta hela dörrsidan för att åtgärda detta, lite trixigt att stänga dörren från insidan nu.

/M
av S6024t
menar du det stora handtaget,sitter fast med två skruvar,bänd bort "ytterdelen"på handtaget,då ser/kommer du åt skruvarna,,,eller vad menar du med "slitit sönder"? var bor du?
av maca
precis den detaljen är det jag menar, och det är den övre delen som skruven fäster i som spruckit så att den är lös/gått av och hela handtaget sitter bara i den undre skruven i dörrsidan, misstänker att det inte går att laga med "lösa" delar utan att detta är en del av dörrsidan.

skall ta ett foto så att det syns bättre, kan tänka mig att frågan kan te sig lite luddig :-)

bor på Lidingö

/Mattias
av maca
Precis, det är handtaget som ser ut som en banan typ , verkar som att själva handtaget ev går att köpa löst (i alla fall på ebay) men frågan är om det är något mer som är paj. har inte tagit bort dörrsidan än och tittat.

Nu efter dryga 35 000 mil börjar ju dörrsidor mm att se lite slitna ut i allmänhet så det kanske är materialet som givit upp då jag inte stängde speciellt hårt när det gav med sig.

två bilder:
v70_armstöd-12.jpg
v70_armstöd-12.jpg (216 KiB) Visad 472 gånger
v70_armstöd-11.jpg
v70_armstöd-11.jpg (279.19 KiB) Visad 472 gånger

Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]