Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kena skrev:
M52TU skrev:Fjantigt. Vem lägger ner tid på att stjäla bilar som dessa?
Tja Saab 900 var ju populära att stjäla ett tag, även de som var 15-20 år gamla.
Vi hade en gammal damcykel på gården typ 50 år gammal. Låset uppbrutet och cykeln borta. Antingen åkte den till östlandet för omidentifiering eller reservdelsdonator eller så snodde någon den till krogen kanske eller bara till att leka med. Tillfället gör tjuven brukar man ju säga.
Din jämförelse haltar, det är avsevärt lättare att sno gamla bilar utan startspärr.

Ett vanligt transportstätt för narkomaner för i tiden var stulna bilar. Den gruppen av människor snor inga bilar längre.
Har man kunskapen och tiden för att komma förbi startspärrar lägger man inte ner tid på att sno gamla V70:s.
Det är just därför man inte på ett publikt forum skall lära ut hur man kommer förbi en startspärr. :roll:
av *pettson*
Droopy skrev:Men jösses vilket rabalder det blev i tråden, låt TS koppla ut startspärren om han vill, sluta lek polis och försäkringsbolag.
Lessen att du missförstått flera sidor tråd. Ingen har lekt varesej det ena eller det andra. Det enda som hänt är att TS fått tips om en del saker och inga tips om andra saker.
Ska vi säga att vi lämnar det så?
- Jag är inte särskilt "kunnig", men hade precis samma problem.
Talade med Bilia i Solna som föreslog byte av antennringen.
Sagt och gjort, med egna händer. Minns inte, men det blev inte dyrt.
Nu har jag snart kört ytterligare tiotusen utan fel.

- Jag läser i bland detta nyttiga forum, imponeras och lär mig mycket.
S70 -00
Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]