Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hogberg
Hej allihopa. Klantig som jag är duttade jag till en V70 2.4D -08 idag när jag fickparkerade. Personen hade extra lyktor varav ett fästa självklart tryckte sönder en bit av hans grill, När vi pratade kom vi fram till att det kanske blev billigare att fixa vid sidan av istället för att blanda in försäkringsbolag så han skulle kolla pris på grillen och höra av sig. Nu hörde han av sig och sa att ny grill skulle kosta mig 4000:- vilket jag kände var ganska dyrt för en liten plastgrill så tänkte dubbelkolla men hittar tamefan ingenting på nätet. så nu vänder jag mig till er i hopp om lite mer information. Grillen sitter mellan framljusen i fronten och har "chrome list"

tack på förhand/ Fattig kille :(
av Droopy
Köp en r-design grill på Vparts, kosatr endast 2399, el en beggad på skroten. hans bil har ju några år på nacken så en beggad borde han väl gå med på, fins ju på blocket för en 500 ca.
av mattish
självrisken på trafikförsäkringen är väl 1000kr ?

Jag hade nog blandat in försäkringen, för då behöver du inte bry dig alls och han får tjata mot verkstaden istället. Risken är att kommer springandes till dig när han hittat en spricka i glaset på extraljuset eller liknande också.
av pjaar
Bilen du körde är försäkrad? Jag skulle nog gå via försäkringsbolaget. För personen som du backade in i har det ingen betydelse om du eller ditt försäkringsbolag betalar, han vill få sin bil hel oavsett om det blev större eller mindre skador. Mindre skador kan kosta lika mycket som större om delen i sig måste bytas.

Just nu är det bara grillen som ni sett gått sönder. En ny grill, R-Design, kostar runt 2'500:-. Men som tidigare har nämnt kan det vara mer skador man upptäcker och då kan det springa iväg i utgifter för din del om du ska betala från egen ficka. Kanske extraljusen fått sig en smäll, eller fronten fått sig en spricka, man vet aldrig.
Håller med. kör via försäkringen så sover du bäst.

Råkade själv ut för att ha skrapat ytterst lite på en dekorlist på stötfångaren hos en herre.
HAN ville lösa det vid sidan och han fick 300 för att skaffa ett lackstift. Kom tillbaka efter 2 månader och ville ha 1500 till, för han inte fick det snyggt och hade åtgärdat det på verkstad.

De flesta är såklart trevliga och ärliga, men inte roligt när man får en som ringer flera gånger varje dag till jobbet och tjatar om hur falsk och oärlig man är osv. för att man inte går med på allt han säger...

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]