Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Är ny på forumet efter att i torsdags köpt en V70. Som alltid finns det några små problem på en begagnad bil och ett av dem är att jag inte kan få upp jalusin som täcker kopphållarfacket mer än ca tre centimeter... Har försökt hitta om någon fler råkat ut för detta men det gjorde jag inte här på forumet. Någon som har ett tips på hur detta kan lösas?

Mvh Thomas
Låter lite märkligt. Försök känna om det är något där inne som "håller emot i andra ändan". Även om du inte når ända bak med fingrarna så plocka ut allt du kommer åt. Då kanske det som stoppar kommer framåt/neråt?
Rådlös skrev:Låter lite märkligt. Försök känna om det är något där inne som "håller emot i andra ändan". Även om du inte når ända bak med fingrarna så plocka ut allt du kommer åt. Då kanske det som stoppar kommer framåt/neråt?
Tack för tipset. Kom inte åt eftersom det finns en vägg mellan mugghållarna och facket bakom men med lite lagom våld gick det att få upp jalusin en bit till och då kunde jag konstatera att 12 voltsuttaget inte var på sin plats och blockerade öppnandet.

Mvh Thomas
Jag fick samma problem häromdan när jag kollade hur jag skulle dra om min 3,5mm kabel så jag slipper ha den liggandes lös fast då var problemet att jag hade fått skarven lite fel just mellan jalusit och cdfacket/aux vilket låste jalusit precus som du nämner

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]