Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så i praktiken är det bara att skaffa ett tvilling-SIM-kort, och så har man direkt tillgång till Tunein och webläsaren?

7010 skrev:Jag har bara Tunein som enda app i min V60MY14 och webbläsaren förstås. Är det någon som vet om de nya apparna som kommer i april kommer att kosta något att uppgradera för befintliga ägare av Sensus Connect.

http://www.volvocars.com/se/top/about/n ... itemid=498
Bra fråga, har ställt samma tidigare här i forumet utan svar. Det är bara att hoppas, men det är tveksamt. Väldigt många nya funktioner. Eller så får man väl gå på ÅF och hävda att det SKA ingå efter allt strul med VOC :)

Kommer detta in i alla bilar vid nästa ÄT, dvs v. 20 och i alla MY15?

Vad innebär egentligen det här (saxat från länken):

Våra kunder får tillgång till tiotusentals olika radiostationer
Det har man ju redan idag om man har Sensus 3.0 och internetuppkoppling, dvs det vi diskuterar här?

...i en bil som förvärmts eller kylts ner till rätt temperatur före åkturen med hjälp av fjärrstartfunktionen i mobilen
Det vill säga samma funktion som ingår i Klimatpaket VOC och som man lagt ett antal tusenlappar på nyligen?
Var det inte SCT som fick sån ruskigt dålig kritik i AutoMotorSport i höstas? Läser man här har man ju svårt att få ihop det då SCT verkar ganska användbart.
stavas skrev:Sen kan man nu även roota SCT:n, och få den precis så som man vill ha den. Netflix är väldigt uppskattat hos mina barn :-)
Kan man ta bort spärren för mediavisning under färd?
Har haft XC60 (Nya D4:an, 181HK - sagolik) med SC i ett par månader. Inte särskild nöjd med den biten. Det är långsamt - inte särskild logiskt, finns bara några få appar (send destination, TuneIN radio). Inget spotify, som jag faktiskt hörda talas om när jeg beställda bilen i höstas - hoppas det snart kommer en uppdatering på riktigt som kan få till Spotify och andra självklara funktioner här. Ser dock att man än en gång har valt att byta teknik, och att man för framtiden från och med nya XC90) vill använda apples platform - då ät det nog kört för SC även inan det kom i gång.... Lite positivt å andra sidan; Funktionen med internet hotspot funker klockrent - kör med extra simkort i facket. Vad har ni för erfarenheter av SC?

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]