Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Om acceleration 0-100 är så enormt viktig tror jag nog man hellre ska välja en bensinare. Det är inte och har aldrig varit dieselmotorns starka sida, prova istället något man gör oftare, kör om och använd vridmomentet.
Användarvisningsbild
av PaNi
Exquattro skrev:Om acceleration 0-100 är så enormt viktig tror jag nog man hellre ska välja en bensinare. Det är inte och har aldrig varit dieselmotorns starka sida, prova istället något man gör oftare, kör om och använd vridmomentet.
Naturligtvis väljer man inte en XC60 D4 för att få den snabbaste bilen 0-100. Jag gör sällan/aldrig fullgasaccelerationer 0-100, inte heller med min nuvarande bil som presterar bättre än den kommande. Men även om 0-100-siffran inte är den viktigaste parametern så är det en av alla parametrar jag vägt in när jag valde bilen, och därför är den inte oviktig. Om bilen gjort 0-100 på 15 sekunder hade jag förmodligen inte ens övervägt en D4:a. Därför är accelerationssiffran betydelsefull, även om jag inte får snabbaste bilen i stan.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det inte lite märkligt att accelerationen är så dåliga i testerna, det måste ju rimligtvis finnas en anledning till det oavsett vad man vid något tillfälle lyckats klocka det till själv?
av CHSC
MartinS skrev:Är det inte lite märkligt att accelerationen är så dåliga i testerna, det måste ju rimligtvis finnas en anledning till det oavsett vad man vid något tillfälle lyckats klocka det till själv?
Kanske testat utan sportläget på automaten, fast det vore konstigt.
av newbie1111
Exquattro skrev:Om acceleration 0-100 är så enormt viktig tror jag nog man hellre ska välja en bensinare. Det är inte och har aldrig varit dieselmotorns starka sida, prova istället något man gör oftare, kör om och använd vridmomentet.
0-100 ger ändå någon sort av fingervisning om hur snabb bilen är.
Rent acc mässigt är denna enligt Volvo som en D5awd.
av newbie1111
MartinS skrev:Är det inte lite märkligt att accelerationen är så dåliga i testerna, det måste ju rimligtvis finnas en anledning till det oavsett vad man vid något tillfälle lyckats klocka det till själv?
Kan det skilja sig från exemplar till exemplar?
av kmi
I AMS testen har xc60 vea Manuel låda og 17" vinterdäck. Det gör nok sig til at 0-100 resultatet er dårligt. (Kräver optimal växling)
Xc60 awd havde aut. I testen.

Så testen er ret så värdelös
av newbie1111
Har lyckats ända min beställning till en D4 VEA Automat, i övrigt samma spec som jag inledde tråden med.
Tänk vad man kan ändra sig:).
Nu är jag väldigt sugen på denna motorn i nya automaten, även om jag vintertid kommer sakna AWD... :???:
Och väldigt glad att det nya testet visar att bilen håller måttet!
av newbie1111
newbie1111 skrev:
Kan det skilja sig från exemplar till exemplar?
Kan effekten/motorkraften skilja sig fån bil till bil?
Nån som har koll?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Få fart på styrservon

Är det verkligen så att styrväxeln[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]