Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ditecmärke eller inte

Ja
6
10%
Nej
53
84%
Mjaaaaääääeeejellernjaae
4
6%
Användarvisningsbild
av Vojje
det beror väl på hur nära du har munstycket. Två meters säkerhetsavstånd, säger Vojje :D
Användarvisningsbild
av mobe
Solklart nej! Fick jag rabatt så skulle jag kunna fundera på att ha ett.
Användarvisningsbild
av joel80
Två meter! Då blir bilen ju bara lite fuktig av dimman! :D

Nu har jag fått ett ja på röstningen.. men med alla era åsikter emot det vågar väl inte den uttala sig. ;)
Användarvisningsbild
av poseidon
Har oxå bokat en behandling, jag har inga emblem bak alls så det skulle kännas väldig mysko med en lite fyrkant bak. På förra bilen satte de dock dit en men då satt emblemen kvar. Såg ok ut.
Användarvisningsbild
av Sceptic
jo skrev:el80Sleeper, jag känner mig nöjd, får se hur jag känner det om några veckor då jag får tvätta bilen igen och granska den i lugnare miljö. :) Jag hämtade den och körde sen direkt 16 mil i snökaos. Stackars finputsade bilen blev snabbt smutsig igen. Men det känns som att smutsen inte grott fast nu på samma sätt.
Jag tog en ditec-lackkonservering med allt vad det innebar. Han lånade även mitt lackstift och fyllde i en massa små stenskott innan konserveringen. :)
Funderar själv på lackkonservering från Ditec eller Mr. Cap. Blir det bra med lackstift på små stenskott innan konservering eller försvinner lagningen vid första tvätt?
jo skrev:När det gäller märket så är den enda eventuella fördelen jag kan se att man visar att bilen fått ditec-behandling, och att det skulle kunna vara positivt vid försäljning t.ex.

Tänkte om det var att det sågs som ett kvalitétsmärke.. men på er verkar det inte så. :)
Om jag gör en Polestaroptimering kommer jag att sätta dit det märket men mer tveksamt om jag skulle sätta dit Ditecmärket :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har lagat många stenskott med lackstift. Det funkar väldigt bra och försvinner inte efter tvätt. Jag har svårt att hitta många av dem efter att jag fyllt i dem, så det måste ju vara ett gott betyg. :)
Jag kan tipsa om att köpa egna penslar för att fylla i med. Den som är med i burken är värdelös och för grov. Jag köpte supertunna penslar med väldigt fin spets. Då får man precision. :)
Användarvisningsbild
av Sceptic
joel80 skrev:Jqg har lagat många stenskott med lackstift. Det funkar väldigt bra och försvinner inte efter tvätt. Jag har svårt att hitta många av dem efter att jag fyllt i dem, så det måste ju vara ett gott betyg. :)
Jag kan tipsa om att köpa egna penslar för att fylla i med. Den som är med i burken är värdelös och för grov. Jag köpte supertunna penslar med väldigt fin spets. Då får man precision. :)
Tack, det kanske är värt att lägga lite pengar på en lackkonservering då trots allt och jag får väl köpa ut ett lackstift på Volvo så de kan laga de små stenskotten som oftast finns på huven. Ditec eller Mr. Cap är frågan..........
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Ditec eller Mr Cap, det beror mest på den som ska utföra det. Det blir aldrig bättre än den som utfört det oavsett vilken firma. Så det enda o göra är att höra med andra som gjort det.
Användarvisningsbild
av joel80
Håller helt med Bilnörden, båda behandlingarna verkar funka bra, så länge den som gör jobbet är duktig.
Jag gjorde ju en MrCap-behandling när bilen var typ ny, men då det känns betydligt krångligare för mig att lämna i Stockholm bytte jag till Ditec då jag hittat en kille i Gävle jag känner är seriös och gör ett bra jobb.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]