Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De nya integrerade rören är sjukt snygga, men varför i helsike bygger man inte in dom helt eller iallafall gör dom mer diskreta så man slipper se den runda pipan 2cm in från det rektangulära hålet?!
Kan bara instämma - varför visa de klena rören innanför. Lika illa som på Audi och BMW 2,0 D där ena dubbelpipan är fejk och är helt ren medan den andra är svart av Sot.....
Det är jättedyrt att forma rör till anndra former än böjar och nån liten bula. Att gå svetsa dit en extra del i slutet är ju en extra operation så det vill man nog undvika oxå. Men det hade ju varit snyggare.

Men så är det ju med mycket av utrustningen på en bil, den gör bilen snyggare på håll.
Knwm skrev:
simonhalmstad skrev:Sotar den mycket svart också? ;)
Sotar inget alls du kan slicka i röret så rent det är!
Bild
Inte för att vara taskig men detta är nog bland det fulaste jag sett i slutrörsväg!!
Men det den ena tycker är snyggt tycker näste bondläpp är assnyggt! Men det är bara min lilla åsikt....
Men för att lyfta fram en gammal tråd.
Är det någon som har något snyggt att visa upp i slutrörsväg nu när det har gått några år så är jag tacksam.... Är själv sugen på att bygga något fett! Gillar vita v70in som är här i tråden! Ser inte så värst avancerat ut,enda frågan är vad den svarta biten i överkant mellan rören är gjort av? Det är den som är typ 70-80 cm lång (måttet mellan rören) och ca 2-4cm bred och svart. Är det en list el bara en lackad yta för att allt inte ska vara vitt el är det en insjunken fördjupning i kofångaren som på xc 70in ungefär? Isf är det ju lite mer avancerat att få till.... Va tror ni??
Det där var ju ett åk av klass, inte bara när det gäller avgasröret! En fröjd att se. :D
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]