...

Moderator: Moderatorer

Jag bodde i området där under några år runt 2005 och just den korsningen har varit densamma sen dess. :) Men du har rätt i att mycket runtomkring där förändrat sig mycket senaste åren!

Hahaha, stackars "bystanders" på bussen.. vilken korsning var du i då? :)
joel80 skrev:Jag bodde i området där under några år runt 2005 och just den korsningen har varit densamma sen dess. :) Men du har rätt i att mycket runtomkring där förändrat sig mycket senaste åren!

Hahaha, stackars "bystanders" på bussen.. vilken korsning var du i då? :)
Årsta är ett förändringens landskap minst sagt, tror det lugnat ner sig nu när det mesta är färdiställt.
På Södermalm vid jobbet i en fyrvägskorsning. Hade rejäl ågren om någon hade farit illa för att jag "bokstavstolkade" och inte använde sunt fönuft.
Vore lättare om man saknade samvete.
taxi skrev:Fast man får aldrig "hävda sin rätt", och förkörsrätt är väl avskaffat sen länge, så man måste alltid iakta försiktighet i tveksamma/osäkra situationer.
Rätta mig nu om ni tycker att jag har fel :D
Enligt min uppfattning så har du rätt :D Om man tänker på att man har skyldigheter i trafiken, inte rättigheter så funkar det bättre.
taxi skrev:Fast man får aldrig "hävda sin rätt", och förkörsrätt är väl avskaffat sen länge, så man måste alltid iakta försiktighet i tveksamma/osäkra situationer.
Rätta mig nu om ni tycker att jag har fel :D
Du har helt rätt, men lagen är lite mer stelbent än sunt förnuft.
Blir det rättegång så går man efter lagen.

Det är en av orsakerna till att jag tycker det är kanonkul att Joel80 har skaffat sig en kamera i bilen och lägger upp det.
Jag har en jag med om jag bara får den att fungera...
Jag gillar att det blir lite diskussion kring vissa situationer.. Många gånger har man lite olika uppfattning om hur regler ska tolkas eller vad som är tydligt eller inte i trafiken. Man kan få lite "eye openers" här. :)
Tja, det blev en till film nu.. inte så mycket action, så vänta er inget märkvärdigt.

[youtube]LakVnbnka0s[/youtube]

Ett par grejer som irriterade.. och ett par saker som bara kom med för att jag kände för det. :)
Tack, alltid lika underhållande att se dina filmer.

Men återigen; scen #1. Menar du på fullt allvar att du blir irriterad på Volvon du blockerar när du oändligt långsamt segar dig förbi den svarta bilen? Det är ju du som är rövhålet i den scenen, inte bilarna bakom som du blockerar. Har förstått att du tycker väldigt mycket om din farthållare, kanske vet du inte att du utan att koppla ur den tillfälligt kan använda pedalen till höger när du skall köra om en bil som också älskar farthållare. Då kommer tiden det tar för dig att komma förbi minska dramatiskt och din bakre kamera slipper registrera en rad med irriterade blockerade bilar. När du är förbi är den bara att släppa upp foten och vips så kan du somna om med farthållaren inkopplad. Att Volvon går in snävt framför dig kan säkert bero på att han blev arg, men också på att hen, som också hade en bil bakom sig, inte vill bete sig lika illa som du precis gjort mot bakomvarande medtrafikant.

Kanske är du ironisk och det är jag som inte förstår ironin, i så fall har jag avslöjat det nu.
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 356

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!