Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
När brukar det dyka upp lagerbilar med "det senaste" dvs i detta fall med Drive-E (VEA) motorer?
Köper handlarna bara in lagerbilar när en ny årsmodell kommer och sen väntar de till nästa årsmodell eller hur brukar det funka?
Jag menar varför skulle inte handlarna ha beställt hem lass med V70 med Drive-E (VEA) motorer så de har i lager även dessa som just "lagerbilar"?

/Bo
Användarvisningsbild
av mickepet91
Jag tror att dom har panik med att bli av med alla gamla bilar i lager. Tittar man på dom större försäljarna verkar dom ha ganska gott om dom gamla modellerna i lager. När jag har varit in och tittat och sagt vad jag har för önskemål så har ingen hittills frågat om jag ska ha nya eller gamla motorn. När jag säger att jag är bara intresserad av ny motorn så säger dom att då får man beställa och leverans är ca 10 -15 veckor. Det är lite synd för nu har man börjat titta och provat andra märken.
Jag har inget bråttom att bli av med den jag har, för den är jag väldigt nöjd med. Men jag brukar ha bilarna i ca 5-7 år. och så är jag lite sugen att byta nu :lol:
av valln
bem skrev:När brukar det dyka upp lagerbilar med "det senaste" dvs i detta fall med Drive-E (VEA) motorer?
Köper handlarna bara in lagerbilar när en ny årsmodell kommer och sen väntar de till nästa årsmodell eller hur brukar det funka?
Jag menar varför skulle inte handlarna ha beställt hem lass med V70 med Drive-E (VEA) motorer så de har i lager även dessa som just "lagerbilar"?

/Bo
Intressanta frågor!
Jag skulle tro att lagerbilarna hos ÅF styrs av hur det ser ut på tillverkningslinan, om det finns ledig kapacitet, eller överskott på ex. gamla motorer (produktionskapacitet) osv. När det finns ledig kapacitet tillverkas lämpliga bilar som skickas till ÅF och ges ett attraktivt pris.
Just nu när det finns ett stort sug av bilar med VEA-motorer tror jag ÅF bokar in tillverkningsslottar vid olika tillfällen som sedan kan skänkas till kunden som får en bil efter sin kravspecifikation.

Vad tror ni om detta?
av Herkulez
Lyckades med att hitta en lagerbil V60 e (VEA), dessutom till ett väldigt förmånligt pris :-)-) Har varit på jakt ett tag och siktet har varit inställt på en V60 med gamla diesel spisen, då det bör dyka upp fynd tillfällen. Det har under resans gång dykt upp otroliga fynd ett par ggr, men jag har alltid blivit snuvad på mål linjen. Så det gäller att hänga på blocket/bytbil och agera snabbt.

I alla fall så lyckades jag hitta denna lagerbil väl dold bland alla andra (äldre) dieslar och kastade mig på telefonen och reserverade den. Blev affär och det blir för övrigt leverans imorgon :P Handlaren hade tydligen fått köpa in ett gäng av volvo centralt till ett förmånligt pris, och denna bil var den sista som de hade kvar.

V60 D4 e S/S Momentum
Power blå
Teknik HP sensus 7
VOC
Park assist Camera
Sensus Navigation
Elvärme ratt

16" ballong däck sommarhjul :wink:
Användarvisningsbild
av mickepet91
Grattis till nya bilen. Hoppas du blir nöjd med den.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vad går en sådan lös på med rabatt? ;)
Användarvisningsbild
av mickepet91
Är det ingen som har köpt en v70 T5 (VEA), som kan berätta lite om hur den är.
Ni som har haft nya 8 växlade automaten ett tag nu, är ni nöjda?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tycker det är lite märkligt att det är så få som köper den trots att den har en låg förbrukning som en D5 diesel på pappret. Den nya T5 245HK med automat har lägre grundpris än D4-e 181HK men ändå väljer folk D4:an, miljöbil och att det är en bra kampanj med business editon till den bilen (finns ingen kampanj på nya T5:an) så med kampanjen så blir nya D4:an snäppet billigare, och sen råder det just nu dieselhysteri på V70 och det lär nog fortsätta.
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]