Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ditecmärke eller inte

Ja
6
10%
Nej
53
84%
Mjaaaaääääeeejellernjaae
4
6%
Användarvisningsbild
av joel80
Tänkte jag skulle se vad som finns för åsikter angående det eftersom jag precis gjort en Ditec-behandling (på ett ställe med väldigt seriös utförare som inte klantade sig med plastdetaljer) och fick frågan om han skulle sätta på det eller inte. Jag sa att jag måste fundera lite... han sa att märket finns kvar och väntar på mig om jag skulle vilja. :)

Bild
Senast redigerad av 3 joel80, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Min åsikt är att originalemblem är snyggt och ok, allt annat är reklam som man ej får betalt för och då har det ej där att göra, tja eller så är det i alla fall för de flesta. :wink: Detta gäller även reg.plåtshållaren med bilhandlarens namn men det vet snart alla här att jag tycker är fult. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Sleeper
Solklart nej tycker jag. Fult märke och varför bjuda på reklamplats på sin ögonsten? Jag gillar en helt ren bil utan emblem och märken på.

Blev du nöjd med behandlingen joel? Jag går också i ditecfunderingar nämligen. Tog du hela paketet med lackkonservering och rubbet? Vad gör de på plastdetaljerna?
Användarvisningsbild
av joel80
Sleeper, jag känner mig nöjd, får se hur jag känner det om några veckor då jag får tvätta bilen igen och granska den i lugnare miljö. :) Jag hämtade den och körde sen direkt 16 mil i snökaos. Stackars finputsade bilen blev snabbt smutsig igen. Men det känns som att smutsen inte grott fast nu på samma sätt.
Jag tog en ditec-lackkonservering med allt vad det innebar. Han lånade även mitt lackstift och fyllde i en massa små stenskott innan konserveringen. :)

När det gäller märket så är den enda eventuella fördelen jag kan se att man visar att bilen fått ditec-behandling, och att det skulle kunna vara positivt vid försäljning t.ex.

Tänkte om det var att det sågs som ett kvalitétsmärke.. men på er verkar det inte så. :)
Användarvisningsbild
av GustavE
NEJ!
Håller även med Micce1980 att man inte ska ha list på registreringsskylthållaren med bilhandlarens namn på.

Det absolut värsta i de här sammanhangen måste ändå vara älgen som liknar ett ferrariemblem!
Användarvisningsbild
av Perra83
Nää inget märke. Du har väl ett intyg på behandlingen?

Spola av bilen kan du göra försiktigt med högtryck. Fördel är att göra det i en station och välja vattnet som är utan kalk mm. så du slipper fläckar.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag fick ett intyg i en fin "läderpärm" så det är ju "beviset" för att det är genomfört.
Verkar som att ni alla är rätt eniga i det här.. Skönt, så slipper jag försöka övertala mig till något jag själv skulle tycka var lite jobbigt. :D

Angående skylthållare så var Brainy och Eccy på besök för några månader sen.. och i ett obevakat tillfälle bytte de min skylthållare... Haha..
Bild
Ursäkta skitig bil.. jag får ju inte tvätta den nu närmsta 2 veckorna. (Fast jag borde väl kanske kunna få spola av den med högtryckstvätten? Eller är det dumt det också?)

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]