Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 1Burken
Hej
Passagerardörren på min V70 är väldigt trög att öppna och stänga. Hade bilen inne på service förra veckan men antar att det här inte är något man kontrollerar eller åtgärdar.
Jag har inte provat någon åtgärd än utan tänkte höra om någon har ett bra tips om var och med vad man bör smörja eller om det är en justering.
Hade en V70 -02 innan den jag har idag och jag hade exakt samma problem med den. Tyvär så lyckades jag inte smörja bort det problemet.
Mvh Andreas
av Garverit
Har samma problem med min V70 trög framdörr. Var på Volvo verkstan med detta problem och en verkade sa att varannan V70 har en trög framdörr och jag ifråga satte de. De smörjde lite utan framgång så nu har jag fått en tid på tisdag för en åtgärd.
Blir lite besviken på Volvo verkstäderna när de säger att varannan Volvo har dessa problem och min dörr är bättre en de flesta. Skall ja va nöjd då?
Mina barn skall kunna stänga dörrarna på en tre år gammal Volvo utan att smälla igen dörren. Detta gäller bara höger fram. Och bilen har ej varit krockad.
Fick massa olika bortförklaringar från verkan att den har inte använts så ofta så listen är för hård, blir mjukare ju mer du använder dörren. Va sa du frågade ja. han upprepade det igen. Min polare började as garva.

Sen ser man på tv. reklam från Volvo. serva din Volvo på Volvo du får uppgraderingar 2.0 eller något sånt. Varför fixar de inte isåfall dessa fel på varannan Volvo?

Skall fråga lite mer vid inlämning av min bil.

Fick iallafall fall tid för åtgärd fortsättning följer.
Användarvisningsbild
av LeifA
Det är ofta ett gångjärn som är rostigt,men smörja hjälper,det tar ett tag innan det krupit in.
Egen erfarenhet.
av Cox
Sådana ord får man från "små pojkar" som endast kan läsa felkoder och byta delar enligt dessa.
Någon annan erfarenhet har dom inte, så tolkar jag deras svar, att flera V70 har detta problem är inte lösningen på problemet. Smörj gångjärnen själv så blir det bra. Hårda lister :D
Användarvisningsbild
av bem
På min förra V70 använda jag denna som funka bra (så länge jag hade bilen - sålde den nov 2013):
http://teccomponents.com/products/bike- ... be-300-ml/
Köpte den Dry lube sprayen i en cykelaffär.
Min nya V70 MY14 har jag inte börjat smörja i gångjärn osv än.
Så här står det på burken:
Kedjesmörjmedel speciellt för torra och dammiga ytor. Med damm- och smutsavvisande egenskaper. Med nanodiamanter och vidhäftningstillsatser. Långtidsverkan med korrosions- och slitageskydd. Mycket god inträngningsförmåga.

/Bo

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]