Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SA4AQS
Skruffel skrev:SA4AQS, är det någon vits med snökedjor på en 74X? Far min har en 940 och den är ju helt hopplös på vinterväglag. Har man inte lagt ett par säckar blomjord (eller dyligt) i bakluckan så kan man ju köra fast på plan mark till och med. Att försöka ta sig igenom en mindre (read: några cm hög) snövall är ju inte att tala om... Och ja, han har självklart vinterdäck med bra mönster! :roll:
Oja det är det bästa man kan köpa för 200kr på biltema, körde fast själv på plan mark vid första snön förra året dock med sommar däcken :lol: då åkte snökedjorna på så jag vet ju hur det är :wink:
Senare med vinterdäcken monterade och mer snö upp till trösklarna körde vi lång uppförsbacke med snökedjor.
[youtube]1VzqX_zFQ9w[/youtube]

Här ute på is, gick nästan utan kedjorna men körde fast när man tappade farten men vem behöver is-rejsing däck när man kan ha biltema snökedjor :D
[youtube]LGu2r3iiZVg[/youtube]

Hitta en film här på en 940 med biltema snökedjor :wink:
[youtube]tc1WLvTrjSQ[/youtube]
Användarvisningsbild
av mxjolle
StefanN skrev:10 grader varmt nu och ingen snö i sikte, vad väntar vi på?
Jag väntar på nästa vinter :lol:
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är väl inget att vänta på. Vintern är ju en onödig årstid. :D Kliar lite i fingrarna att byta till sommarhjul, men väntar nog månaden ut. Jag är ju så "smart" att jag kör med dubbfritt, då kan man ju göra det utan att skämmas. :)
av Wachtel
För två år sedan åkte jag i djup snömodd den 16 april. Låg i ytterfil och passerade massor av bilar som låg och kröp fram.

För min del sitter vinterhjulen på så länge det är lagligt.
Användarvisningsbild
av Allinug
Strålande vackert vårväder och all snö har töat bort. Så fort det blir april så åker sommardäcken på!
Användarvisningsbild
av Allinug
Snö! :shock:
Användarvisningsbild
av joel80
Körde hem för några timmar sen.. Va faan...
20140430_204400_snow.jpg
20140430_204400_snow.jpg (182.29 KiB) Visad 1414 gånger
Och nu några timmar senare..
snö_volvo.jpg
snö_volvo.jpg (131.53 KiB) Visad 1414 gånger
Hm.. Om man avskaffar Valborg så slipper vi sånna här bakslag! :)
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 190
Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]