Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

http://www.aliexpress.com/item/Car-DVD- ... 59007.html

Är påväg att köpa mig en V70 2,4t och har redan innan köp börjat kolla utrustning.
Backvarnare är ovanligt på årsmodellerna som ryms i min budget.
Tanken är att köpa denna och en back-kamera så man slipper ha en ful extern skärm.

Någon som har köpt en och installerat?
• High Digital LCD (16:9) with touch screen function, resolution 800* 480
• Supports Steering Wheel Control
• Built-in GPS navigation, Dual zone function (Listening to the radio/ cd while GPS works)
• Built-in USB slot, support Max. 16GB flash drive (Two micro SD card slots, one is for GPS maps, the other is for multimedia)
• Built-in Analog TV Tuner, PAL/ NTSC/ SECAM compatible
• External Digital TV Tuner optional (DVB, ISDB, ATSC)
• Built-in Bluetooth, V2.0, support A2DP, built-in microphone
• Built-in radio with 30 preset radio stations, support different radio area
• RCA rear view camera input
• 4* 45W audio output
• Jazz, POP, Rock, Classic EQ modes
• FM/ AM tuner/ RDS supported
• Real time clock function
• Three Zone - listening to Radio/ Watching GPS image in the front and Watching DVD/ USB/ SD from the sub-monitors synchronously
• 3D Flash Graphical User Interface with better overview
• iPod control function with IPod cable, charge up iPod/ iPhone/ iPad/ iTouch
• DVD/ CD/ VCD/ SVCD/ MP3/ MP4/ MPEG4/ DIVX-RW/ MA/ JPEG/ USB/ SD/ IPod playback
• WinCE 6.0 GPS Operating system, support 2D/3D maps software
• Support manual brake close screen
• Support electron-shock-protection technique
• Support English, French, German, Italian, Spanish, Russian language menu
• GPS Language: English, Deutsch, Fransais, Espanol, Nederlands, Magyar, Italiano, Cesky, Dansk, Norsk, Svenska, Portuguese, Finland, Romanian, Polski, Pyccknn
• Free gift for 4GB SD card with GPS IGO maps available for the whole Europe, Asia, North America, Middel East, Russia, Germany, England, Spain, Turkey, Indonesia, Egypt, Africa, South Arica, Australia, New Zealand, Brazil, Mexico, Columbia, Chile, Argentina
Bluepower är typ samma som Kina DVDn TS länkar till, fins flera varianter på dessa och alla har samma gemenskap: billiga kinaspelare med modellanpassade fronter til div bilmärken.

De fungerar Ok, men gränssnittet är gräsligt ( var iaf på de äldre ) och ljud Q sisådär ( på den jag lyssnade på iaf )
Sök lite på bilstereoforume världen över så får ni en ganska klar bild av om det är saker man ska köpa eller inte.

Efter att ha skruvat i ett tiotal Kina-stereo inklusive bluePower så har jag min åsikt klar i alla fall.
Det är skräp rakt igenom. Dålig mekanik, dålig elektronik, dålig mjukvara, kort och gott skräp.

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]