Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har tagit ut tankarmaturen från tanken på min 740 nyss, fick använda rätt mycket våld och så för allt satt så in i helv*te, lyckades inte få loss den största slangen som går till tankarmaturen utan fick knipsa av den med tång, eventuellt jag kan lyckas använda den gamla och jag drar lite i den men tror jag kommer behöva köpa en ny snart isåfall.

Vart får man tag i den?

Bild

Den ska jag ha.

Annars får jag väll använda bagaget att tanka med sen istället :lol:
jaka skrev:Hej!
Har du hört med närmsta Volvo försäljare?
Annars hör med firmor som sysslar med hydraulslangar (Swedol och liknande)
Jo får ta och göra det, tvingats kapa den minsta och den största slangen, så nu behöver jag de 2 för de når inte ända till armaturen.
Större bensinstationer som OK-Q8 och Statoil som har ett brett sortiment av tillbehör har även rätt bränsleslang. Den skall tåla både bensin och etanol och hålla för ett tryck på 12 bar, om jag minns rätt? Den är även brandklassad. Det innebär att den börjar inte brinna i första taget. Dom här goda egenskaperna har dom flesta bränsleslangar i dag så det skall inte vara något problem att hitta rätt. Fråga i butiken om du är osäker.
Det finns ett fabrikat som du skall undvika till varje pris. ILO heter en slang som säljs av Biltema och Jula. Köp inte den. Den spricker om något år eller två.
Rådlös skrev:Större bensinstationer som OK-Q8 och Statoil som har ett brett sortiment av tillbehör har även rätt bränsleslang. Den skall tåla både bensin och etanol och hålla för ett tryck på 12 bar, om jag minns rätt? Den är även brandklassad. Det innebär att den börjar inte brinna i första taget. Dom här goda egenskaperna har dom flesta bränsleslangar i dag så det skall inte vara något problem att hitta rätt. Fråga i butiken om du är osäker.
Det finns ett fabrikat som du skall undvika till varje pris. ILO heter en slang som säljs av Biltema och Jula. Köp inte den. Den spricker om något år eller två.
Jaha? Det hade jag ingen aning om!

Det är den översta samt den slangen längst ner jag behöver:

Bild
Okej, den tjocka slangen var runt 46mm i innerdiameter, tror dom har sån på en racingbutik i närheten. Den understa och långa såg ut att vara 8mm i innerdiameter, hur är den fäst? Räcker typ 1 meter?
Hej!
Till en Volvo duger nog vad som helst i slangväg då bakre pumpen till 740/745 bara ger 0,2bars tryck. Till Audi 100 -89, som jag har , ger bränslepumpen 6,5bars tryck och då duger inga OK slangar (har prövat) utan man måste ha en armerad slang som tål upp mot 10 bars tryck och sådana har jag aldrig sätt på OK eller någon annan mack.

Den stora slangen har Volvo...eller skroten!
Ska höra av mig till volvo nästa vecka så får de beställa in en stor slang, får bli att tanka via bagaget för nu.

Var ett jävla skitgöra detta men efter mycket raggarlösningar så starta bilen på första försöket men:

1. Den stora plastringen som skall hålla armaturen på plast vill inte gänga in, den fastnar typ bara i själva armaturen, dock sitter armaturen rätt stadigt i tanken så bör funka att köra så med den iaf.

2. Råkade kapa båda strömkablarna i bagaget så nu har jag 6 kablar som bara är tvinnade i varandra, hur löser man detta snyggast sen?

3. Kommer typ inte åt den minsta bränsleslangens slangklämma men den sitter som fan endå och jag såg inget läckage så får fixa det senare.

Måste dra och jobba så hinner inget i helgen :evil:
Styrsnäcka Amazon

Vad är det för fel på den??? S&aum[…]

Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]

Återkoppling i ärendet. Meken har vari[…]