Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steelz
Tjenare, har en fråga skulle detta system http://www.vparts.se/se/simons-sportsys ... 5-2wd.html passa på min 2.4D? Någon som vet ( Vet att det står att de passar 2.4D. Men är fortfarande osäker och jag är riktigt ”ny” när det kommer till avgassystem etc. Och om jag skulle köpa det, är det inte bäst att gå till någon som kan och låta de fixa det åt mig för en slant?
Användarvisningsbild
av crumpets
Har du bara ett utblås original så kommer ju stötfångaren bak att ta i. Systemet ser ut att vara gjort för en bil med två hål för avgaspipor bak. Du kommer alltså behöva investera i en ny sån från en bil med dubbla avgasrör. Annars borde det passa fint.
av Steelz
crumpets skrev:Har du bara ett utblås original så kommer ju stötfångaren bak att ta i. Systemet ser ut att vara gjort för en bil med två hål för avgaspipor bak. Du kommer alltså behöva investera i en ny sån från en bil med dubbla avgasrör. Annars borde det passa fint.
Menar du plasten som finns där bak? Jag täntke att jag kunde skära ut 2 hål för avgasrören?

Bild Sån plast har min, ursäktar för dålig bild. Är det inte bara att skära upp hål stora nog för avgasrören?
Senast redigerad av 1 Steelz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mxjolle
Steelz skrev:
StefanN skrev:Kommer ju se epa ut, köp den nedre delen med dubbla uttag så blir det bra.
Hur ser den ut kan du länka? tack så mycket :)
Finns ju bild på den på vparts...
av Steelz
mxjolle skrev:
Steelz skrev:
StefanN skrev:Kommer ju se epa ut, köp den nedre delen med dubbla uttag så blir det bra.
Hur ser den ut kan du länka? tack så mycket :)
Finns ju bild på den på vparts...
Hittar den inte, Eller så vet jag inte vilken ni syftar på :/
av Steelz
StefanN skrev:Så här bör det se ut men det kommer det inte göra på din om du skär ut själv. Men du har ju Kinetic på din bil då vet jag inte om det finns att köpa undre delen med hål.
Bild
Hmm.. Hur ska jag gå till väga då.. Hehe jobbigt. Tror du inte det går att skära så det blir exakt? Eller kommer det se fult ut?
Användarvisningsbild
av crumpets
Det kommer förmodligen se riktigt risigt ut med hemmaskurna hål. På originalen är det ju inte bara skuret, den är gjuten så. Det syns på kanterna som blir om inte annat. Det blir nog att köpa ny stötfångare också. Bör finnas många på skroten.

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]