Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rubriken på tråden skulle lika gärna kunna vara "hur stjäl man V70 med startspärr?".
Så det är lite avvägning man får göra här, jag har svängt i åsikt och tycker nu att man inte ska diskutera detta på ett öppet forum.
Nu hjälpte jag inte så mycket heller, men du får ha lite förståelse för att svaren inte säger allt, även om dom är sakliga.
Jag vidhåller, trots att du "taxi" tycker att jag sökt konflikt, att detta har med säkerhet att göra. Inte för trådskaparen, som tydligen struntar i om hans bil blir stulen, men för de som äger en av de otroligt välvårdade exemplar av V70 97-00 som ägarna ogärna vill att halva Sverige skall lära sig att stjäla. :|
hagge73 skrev:Självklart så går det att koppla ur då tjuvarna stjäl dessa bilar på under två minuter och de har inga datorer med sig.

Som sagt, allt det handlar om är specialkunskaper och utrustning, antingen för att hacka mjukvaran i boxen eller helt enkelt programmera en egen nyckel.
av *pettson*
Den som vill stjäla en sån bil på två minuter gör en av tre saker.
1.. Bilen ställs på släp och man vinkar adjö..
2.. Bilen bryts upp och styrdonet byts ut mot ett modifierat..
3.. Man använder den klonade nyckeln, man gjort.

Men struntsamma. Lever man i fantasin att oärliga inte läser forum så är det så.
En av anledningarna till att man måste anstränga sej för att komma runt stöddskyddet är för att det är få läckor som gör det lättkopplat.
Det fungerar inte som opels trevliga skydd där fabrikanten är den som sålt din bil till dom oärliga.
Jag ska inte ge ut årsmodeller och exakt metod men..
Se ut en trevlig bil, öppna den, slå på tändningen, anslut instrument x. Be kompisen ta ur något ur handskfacket. Slå in kod x när du blir ombedd. Voila.. Bilen har ingen startspärr längre..
Notera.. Exakt metod är INTE utlagd.
Fjantigt. Vem lägger ner tid på att stjäla bilar som dessa?

Sitter det Denso styrsystem eller Bosch (motronic) i TS bil?
Kikar man i Vadis verkar det som att det är en separat styrenhet som läser av nyckeln (via ringantennen) och sen ger klartecken till motorstyrdonet.

Hur klartecknet förmedlas står inget om. Man får nog mäta och kolla.
M52TU skrev:Fjantigt. Vem lägger ner tid på att stjäla bilar som dessa?
Bankrånare. I var och varannat bankrån används sådana som flyktbilar. De hittas senare i skogen utbrända.
M52TU skrev:Fjantigt. Vem lägger ner tid på att stjäla bilar som dessa?
Tja Saab 900 var ju populära att stjäla ett tag, även de som var 15-20 år gamla.
Vi hade en gammal damcykel på gården typ 50 år gammal. Låset uppbrutet och cykeln borta. Antingen åkte den till östlandet för omidentifiering eller reservdelsdonator eller så snodde någon den till krogen kanske eller bara till att leka med. Tillfället gör tjuven brukar man ju säga.

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]