- tor 20 mar 2014, 08:54
Min poäng är att en svart bil sällan eller aldrig ser ut som bilen på bilderna i verkligheten. Ej heller när bilen är nyrekondad. När solen ligger på, eller när bilen står för försäljning i en upplyst bilhall, så framstå den svarta i princip alltid som repig och ofta lite småflammig i det avslöjande ljuset. Även om du är en mycket skicklig polerare, så är det mycket svårt att få bilen att se "ny" ut. Med en vit (snygg på V70) eller en ljusare metallicfärg är det enkelt att hålla bilen i "nyskick" länge.
Sen får ju den som vill välja en svart bil göra det, men man bör nog vara medveten om dessa uppenbara nackdelar och att bilen tämligen omgående kommer att se rätt gammal och sliten ut. Om man inte kostar på en hellack med jämna mellanrum vill säga. Det tror jag få är beredda att betala för, iaf jag.
Sen får ju den som vill välja en svart bil göra det, men man bör nog vara medveten om dessa uppenbara nackdelar och att bilen tämligen omgående kommer att se rätt gammal och sliten ut. Om man inte kostar på en hellack med jämna mellanrum vill säga. Det tror jag få är beredda att betala för, iaf jag.

:D
Ser lika illa ut ändå. Längtar tillbaka till seashell...
- By kung_royne