Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag funderade lite på det här med att Volvo skall sluta göra motorer som är större än 4 cylindrar.
Det betyder inte att vi inte får se större motorer, utan att de inte är gjorda av Volvo. Polestar skulle lika gärna kunna erbjuda dem, eller?
Det går rykten om att Volvo/Polestar skall erbjuda en motor med än större effekt än 350 hk. Eventuellt en åttacylindrig.

Volvos utvecklingschef Peter Martens svar på den direkta frågan om framtida tävlingsframgångar kan leda till något prestandamonster liknande BMW:s M5 eller Mercedes E63 AMG var svaret rakt:
”Ja, vänta och se”, sa han till Motoring.
Känns inte helt omöjligt iaf :)
Hoppas på det bästa! (samt en prislapp på under miljonen)
Tror inte heller det är omöjligt! :) Just nu tycker jag Volvo bara säger "Vänta och se" hela tiden. ;)
Nu finns det ju 6 Cylidring på bygga din Volvo S60/V60 Polestar Edidtion, ca 650K . Fullmatad..
Frågan är ju om man ska slå till en sånt eller en fullmatad XC60 T6, har ju trots små barn i Familjen...
Qualia skrev:Nu finns det ju 6 Cylidring på bygga din Volvo S60/V60 Polestar Edidtion, ca 650K . Fullmatad..
Frågan är ju om man ska slå till en sånt eller en fullmatad XC60 T6, har ju trots små barn i Familjen...

100k mer än jag hade räknat med, men å andra sidan var den ju fullsketen med utrustning, var inte mycket extra man kunde klicka i :)
Runt samma pris som en audi s4:a med likande utrustning, kanske lite "billigare".
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]