Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var kanske lite negativ i mitt inlägg tidigare att jag inte tycker D3 är så bra, men det är när man gör kickdown med automaten, det gäller att köra på vridmomentet och inte gasa för mycket, sen tror jag D3 passar snäppet bättre med manuell låda, D5 med manuell låda i S60 var lite väl hetsig. :)
agh39 skrev:Vad jag känner till så ska multirem o spännrulle bla bytas var 6000 mil vilket blir 9300:- på Bilia.
Du måste missuppfattat priset, om inte är du lurad !
Byte av kamrem tex kostar 3800 kr inklusive alla spännrullar, nu behövde jag inte byta multiremmen för den byttes tidigare pga AC ras
men har väldigt svårt att tro att den remmen kostar 5200 kr....
Med andra ord bör den vara servad och kan rulla ett tag till.
Men, utrustningen, är det något ni reagerar på att den borde ha. Eller jag vet inte hur jag ska fråga men känner att om jag ska ta stort lån till bil så vill jag ju inte köpa någon som visar sig i efterhand vara en snikmodell, hehe
Det är definitivt ingen snikmodell tycker jag, D5 Automat R-design låter mycket bra och den bilen lär nog vara mycket populär den dag den ska säljas igen. Sen finns det ju klart dom med premium sound, elstol taklucka gps, men dom verkar ovanliga. :)
StefanN skrev:9300:-? du måste missuppfattat.
Jag var otydlig.
Det jag menade var att priset för en 12000 mila service (Underhållsservice)på Bilia i Segeltorp blev 9300:-
V70 D3 MY-11.

Då ingår bromsoljebyte och byte av Hjälpaggregatrem och byte av bränslefilter bla.
Då jag tyckte det var i saftigaste laget så gjorde jag samma service fast bara kontroll av bromsolja, då till det facila priset av 7933:- på Upplands Motor i Hammarby.

5592 ville Skobes i Flen ha men jag orkade inte åka dit.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]