Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hagge73 skrev:Om ingen vill hjälpa mig med svaret jag söker så låt bli att kommentera. :cry: :cry:
Akta er så han inte blir oförskämd mot er också :???:
...fast i denna tråd tycker jag att det är du, SvenB, som sökt konflikt. TS mening missförstods inte av mig, som är ganska trög.
Och till Pettson: om antennringen byts, måste man då byta annat också? Behövs en återförsäljare för programmering?
Ja, jag kan ju inte styra över hur du tänker. Om du tycker att TS:s påhopp på mig var motiverat och balanserat, så kan jag inte göra mycket åt det :)
Är det säkert att det är Motronic som sköter nyckelidentifieringen?

Har sett nyare konstruktioner där stöldskyddet sitter i en separat styrenhet. I dessa fall går det att komma förbi startspärren.

En första gissning om det är Motronic som sköter detta är att ta reda på om det går att slå av larmet i bilen genom att stoppa i en korrekt nyckel och vrida om. Om så är fallet är min gissning att det går att komma förbi startspärren utan att pilla i motorstyrboxen.
Förstår inte alla som måste kommentera allt. Om jag nu skriver att jag vill ha hjälp med urkoppling av en sak så vill jag ju bara ha svar om det och inte en massa annat, om nån kan svara hur man kopplar ur så vill jag ha svar av denne och inte en massa andra svar. Självklart så går det att koppla ur då tjuvarna stjäl dessa bilar på under två minuter och de har inga datorer med sig.
Eftersom immon styr bränslet så har jag en fundering på om det inte räcker att bygla över tändningen direkt på relät.
Eller från tändsignalen till utgående från immon då har man i princip byglat förbi.
Kan det vara så enkelt ?:-/
hagge73 skrev:Förstår inte alla som måste kommentera allt. Om jag nu skriver att jag vill ha hjälp med urkoppling av en sak så vill jag ju bara ha svar om det och inte en massa annat, om nån kan svara hur man kopplar ur så vill jag ha svar av denne och inte en massa andra svar.
Det är väl så det går till på ett diskussionsforum? Man "vädrar" åsikter fram och tillbaka. Dessutom tycker jag du har fått svar på din fråga. :D
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]