Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ruperto
Hej!

Som rubriken lyder så funderar jag på hur man får på rails på en volvo v70 -01. Har kikat i forumet men hittar bara info på hur man plockar bort dom..
Någon som har t ex en guide eller något liknande så man lätt ser hur man får på dom?

Det kanske redan finns en tråd med denna frågan.. Länka gärna tråden hit så jag kan kika där isåfall :)

Tack på förhand! :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Men om du hittat hur man tar bort rails, kanske det bara är att göra tvärt om då man skall montera :?:
SvenB skrev:Men om du hittat hur man tar bort rails, kanske det bara är att göra tvärt om då man skall montera :?:
Ja det är ju sant. Men risken är att jag är för ivrig och inte förstår mig på allt, för många skriver olika saker på hur man får bort dom.. Har hittat en guide men då är det till en V50 och det ser helt kladdigt ut, så tänkte ifall någon har någon renskriven guide/bilder eller något liknande på hur man gör :)
Tobzter skrev:Har du nya lister då också? för då är de flera mindre lister..
Det jag fick med när jag köpte bilen va blandannat rails. Det sitter två långa lister på båda sidorna som går från framrutan till bakljusen. Har inga andra tillbehör.. Behövs det något mer förutom rails och verktyg för att sätta på railsen på bilen?
Ruperto skrev:
Tobzter skrev:Har du nya lister då också? för då är de flera mindre lister..
Det jag fick med när jag köpte bilen va blandannat rails. Det sitter två långa lister på båda sidorna som går från framrutan till bakljusen. Har inga andra tillbehör.. Behövs det något mer förutom rails och verktyg för att sätta på railsen på bilen?
Ja du behöver andra kortare lister precis som du redan fått svar :roll:

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&aum[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]

Tröskelbelysning XC60

Jag har fixat på min. Du sätter ett 100[…]