Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns det några versioner man ska akta sig för? Vi vill ha automatlåda och priset ska helst ligga på 200-250 kkr. Ser att det finns väldigt få bensinare - hur kommer det sig och kommer de ha dåligt andrahandsvärde? Vi vill ha autobroms, alltså driver support-paketet (gärna BLIS också, men de verkar ju ofta finnas på de bilar som har driver support) men tycker att det är dåligt med dem på andrahandsmarkanden. Är det få bilar som säljs med det eller är det så att de som har det är familjebilar som ännu inte sålts vidare?
Jessixa skrev: Ser att det finns väldigt få bensinare - hur kommer det sig och kommer de ha dåligt andrahandsvärde?
Beror nog på att det sålts få bensinare.
På Svenska marknaden såldes den endast med diesel från början. Tror det var från 2012 som det gick att få XC60 med bensin.

I Tyskland finns det nog tidigare årsmodeller med bensin, men bilen blir rätt så törstig då.
T6 har vad jag vet alltid funnits till XC60. Men jag tror säljarna ute hos ÅF totalt har glömt att marknadsföra den. Likaså T5 FWD som är extremt ovanlig.
XC60 bensinare är sällsynta, i feb 2014 såldes nästan alla nya XC60 med dieselmotor - gissa hur många procent var diesel?
Jo hela 98,65% (2013 var siffran 99,21%).
Källa Bilsweden:
http://www.bilsweden.se/statistik/nyreg ... ruari-2014

Lär väl påverka prisbilden neråt på de få XC60 bensinare som finns.

/Bo
Vad det gäller T6 är det väl snarare tvärtom, pga det skrala utbudet av T6or genereelt oavsett om det gäller V70 el XC60 betingar de ett högt pris på begmarknaden, just pga att det fins väldigt få och är man ute efter en får man vara beredd att slanta, och det vet säljarna. Nu är ju inte T6an billig som ny heller, direkt.

De som köper T6or struntar i förbrukningen, en T6a köper man av andra anledningar.
Xc60 T6 såldes bara initialt kring releasen av xc60 2008 i sverige men togs bort från modell programmet då det var lite väl mycket miljöfeber i sverige då. 41st han säljas av 2009 års modell innan volvo slutade sälja den.
Sedan återkom den som 2011.5 års modell, men den säljer riktigt dåligt i dieselsverige.

Det är en fantastisk motor i en fantastisk bil, rekomenderas starkt, jag har haft min i snart tre år och är otroligt nöjd.
Kan tänka mig att T6 awd passar XC60 som handen i handsken. :D Försök hitta en bil med Sensus -systemet kvalitetskänslan i bilen upplevs som snäppet bättre då. Det kom på bilar som tillverkades efter v.46 och XC60 bilar med Sensus kom i trafik i sluten av dec -10 och i början av januari 2011. :)
En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]

Nu an vi snacka om totalsågning..... och det[…]

Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]