Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vector26
Hej

Efter att jag lyfte på polerna från batteriet och bytte vevhusventilation har min vänstra backspegel börjat bete sig underligt.
när jag låser upp bilen med fjärren och sedan öppnar dörren vrider sig spegeln så högt den kan tills den börjar rappa, sedan stannar den. Den rör sig dock inte om jag öppnar med nyckeln. Ställer jag om den och trycker på någon av de 3 minnena på stolen gör den likadant.
Har någon av er någon liknande erfarenhet?

MVH
Jag gissar på att det är något strul med signalen från givaren i spegeln.
Jag fick ett liknande problem när jag monterade backspeglar avsedda för bilar utan minnesfunktion. (För att kunna ställa in spegeln i ett visst läge t.ex. när du trycker på stolens minnesknapp så sitter det ju en givare som känner av hur den är vinklad.) Jag resonerade som så att jag fick väl klara mig utan den automatiska inställningen tills vidare, men vad jag inte insåg var att den ena spegeln då vinklades max uppåt och den andra max nedåt varje gång jag låste upp.

Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]