Hej
En snabb uppdatering.
Efter att ha snackat runt lite med folk och mekaniker så valde jag att först byta luftmassemätaren. Köpte då en luftmassemätare med ett annat artikelnummer än det som satt i bilen innan eftersom jag inte hittar någon luftmassemätare med samma artikelnummer som den som redan satt i bilen. Luftmassemätare satt i en Volvo 850 GLT från 95 och det artikelnummret som var på den var det samma som på dem flesta luftmassemätare på bildelsbasen, samt även det artikelnummret mekanikern sa att jag skulle ha.
Satte in den nya luftmassemätaren i bilen och den gick förjäkla dåligt. Den var svårstartad och gick otroligt konstig, skit rent ut sagt. Kan det då vara så att problemet inte sitter hos luftmassemätaren utan att det faktiskt är lambdasonden som är felet, som ni sa. Eller kan det bero på att luftmassemätaren inte var 'likadan'. Vad är det för jäkla luftmassemätare som sitter i bilen
Jag har fortfarande inte hittat någon luftmassemätare med samma artikelnummer som den ordinarie har, varken mekaniker eller någon jag pratat med hittar en sådan.
Borde jag nu se över lambdasonden?
/Carl